گیمینگ اقتصادی محبوب،پوکو Poco X6 5G

قیمت امروز و خرید پوکو ایکس 6 5ل با گارانتی شرکتی معتبر

بررسی پوکو X6 5G،با باتری 5100 میلی آمپر ساعتی

سال 2024 آغاز شده است و همینطور گوشی های هوشمند برای سال عرضه می شوند. یک هفته پس از عرضه سری ردمی نوت 13، برند فرعی آن پوکو اخیرا سری Poco X6 5G خود را معرفی کرد. سری Poco X6 شامل 2 گوشی هوشمند Poco X6 5G و Poco X6 Pro 5G است.

مدل ارزان تر این سری،پوکو X6 5G شباهت بسیاری به مدل Redmi Note 13 Pro دارد. این به این دلیل است که Poco X6 5G دارای مشخصات نمایشگر، چیپست و مشخصات باتری یکسانی با Redmi Note 13 Pro است.به نظر می رسد Poco X6 5G یک میان رده قابل توجه با مشخصاتی مانند پنل 6.67 اینچی AMOLED، باتری 5100 میلی آمپر ساعتی، شارژ 67 واتی، چیپست نسل دوم اسنپدراگون 7s و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی باشد، اما عملکرد دستگاه در حالت واقعی چگونه است؟برای یافتن پاسخ این سوال تا انتهای مقاله با برسام جی دی همراه باشید.

طراحی بدنه

Poco X6 5G مشابه عضو جدید Redmi Note 13 Pro می باشد، اما از نظر طراحی، متفاوت از Note است. Poco X6 5G دارای طراحی دو رنگ با پنل پشتی شیشه ای و ماژول دوربین مربعی در پشت است.مدل سفید رنگ آن در زیر نور خورشید درخشش زیبایی دارد. پنل پشتی دارای این پوشش الهام گرفته از سنگ مرمر است که بسیار جذاب و شیک به نظر می رسد. ظاهری براق و روکش صاف دارد اما قسمت خوب آن این است لکه نمی گیرد. لکه های جزئی روی قسمت ماژول دوربین سیاه دیده می شود، اما می توانید به راحتی آنها را پاک کنید.

این دستگاه دارای لبه های خمیده است و در دست احساس سبکی می کند. این گوشی از نظر ابعاد و طراحی بسیار خوش دست است و به راحتی می توان با یک دست از آن استفاده کرد.ابعاد بدنه پوکو X6 5G 161.2 x 74.3 x 8 میلی متر و وزن آن تنها 181 گرم است و یک گوشی سبک به حساب می آید.

پوکو ایکس 6 دارای گواهی IP54 است و در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است اما کاملا ضد آب نیست و باید برای آن یک محافظ تهیه کنید.پوکو ایکس 6 در سه رنگ جذاب سفید،آبی و مشکی عرضه شده است.

پنل پشتی یک ماژول دوربین مربعی مشکی دارد که لنزهای دوربین سه گانه و فلاش LED را در خود جای داده است. برجستگی لنز های دوربین قابل توجه است، به طوری که باعث می شود دستگاه در هنگام نگه داشتن روی سطح صاف تکان بخورد. در کنار سنسورها نام تجاری Poco و متن “64MP OIS” وجود دارد. Poco X6 5G دارای دکمه های تنظیم صدا و همچنین دکمه پاور در لبه سمت راست است در حالی که سمت چپ خالی است.

لبه پایینی یک سینی سیم‌کارت، درگاه USB-C و مشبک بلندگو را در خود جای داده است در حالی که لبه بالایی شامل یک بلندگوی دیگر، یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری و یک بلستر IR است.

نمایشگر بزرگ و روشن

Poco X6 5G دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 1.5K است. این نمایشگر دارای حاشیه‌های باریک و یک سوراخ مرکزی برای دوربین سلفی است.نسبت نمایشگر به بدنه 89.7 درصد است و این بیانگر حاشیه های بسیار کم در اطراف نمایشگر است.

اندازه نمایشگر هنگام تماشای محتوا مناسب و بزرگ به نظر می رسد، اما این باعث نمی شود دستگاه در دست گرفتن راحت نباشد. پوکو نه تنها رزولوشن 1.5K ارائه می‌کند، بلکه دومین گوشی در بخش خود است که با محافظ Corning Gorilla Glass Victus عرضه می‌شود، Redmi Note 13 Pro اولین گوشی بود که با این محافظ نمایشگر،قبل تر معرفی شد. این تضمین می کند که نمایشگر از افتادن تصادفی در امان باشد.

Poco X6 5G از نرخ رفرش ریت یا تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می کند و این را می توان در حین استفاده از دستگاه حس کرد زیرا مرور صفحات و بازی راحت هستند. تماشای محتوا نیز در این گوشی هوشمند بسیار راحت است زیرا از Dolby Vision و HDR10+ برای بهترین کیفیت تصاویر پشتیبانی می کند.رایج ترین مشکل نمایشگرهای میان رده روشنایی آنهاست ولی پوکو X6 5G با روشنایی نمایشگر کوچکترین مشکلی ندارد. صفحه نمایش Poco X6 می تواند به سطح روشنایی 1800 نیت برسد که تضمین می کند صفحه نمایش در داخل و خارج از خانه زیر نور مستقیم خورشید قابل مشاهده است.

از نظر صدا، دارای تنظیمات استریو دوگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos است. صدا به اندازه‌ای بلند است که در یک اتاق متوسط ​​شنیده شود، اما مشکل اینجاست که با افزایش سطح صدا، کیفیت خود را از دست می‌دهد. کیفیت صدا تا 60 درصد بسیار بهتر از 80 درصد است. در سطوح بلندتر صدا کمی تحریف می شود.

عملکرد و تراشه

درست مانند Redmi Note 13 Pro، Poco X6 5G به پردازنده Qualcomm Snapdragon 7s Gen 2 SoC مجهز شده است. این یک تراشه  4 نانومتری است که در اکتبر 2023 معرفی شد و جانشین Snapdragon 778G است. در تست انجام شده ما که بیش از 10-12 برنامه به طور همزمان در پس زمینه اجرا می شدند (که شامل برنامه های بازی و ویرایش می شد) Poco X6 هیچ لکنت یا تاخیری را نشان نمی داد.

نرم افزار

با آمدن به نرم افزار، رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 را به صورت خارج از جعبه اجرا می کند. این یک مشکل است زیرا اکثر گوشی های هوشمند در سال 2024 با اندروید 14 از پیش نصب شده وارد بازار می شوند. سری Poco X6 همچنین قرار است به‌روزرسانی HyperOS را دریافت کند اما در حال حاضر روی Poco X6 اجرا نمی‌شود.اگرچه قول داده شده که به‌روزرسانی‌ها به زودی عرضه شوند، اما در زمان عرضه، این گوشی هوشمند همان تجربه قدیمی MIUI را ارائه می‌کند.

علاوه بر این، این دستگاه با تعداد زیادی نرم افزار bloatware به عنوان برنامه هایی مانند Netflix، Amazon، Linked In، Phone Pe، Snapchat، Spotify و همچنین بازی های مختلف همراه است. اگرچه بسیاری از این برنامه‌ها و بازی‌ها را می‌توان بر اساس نیاز کاربر حذف نصب کرد. گزینه های شخصی سازی مختلفی در دسترس است. این موارد عبارتند از حالت یک دست، تصاویر پس زمینه زنده، ضبط کننده صفحه، پنجره شناور و موارد دیگر. پوکو همچنین وعده 3 سال به روز رسانی سیستم عامل و 4 سال وصله های امنیتی را داده است.

ذخیره سازی

Poco X6 دارای 12 یا 8 گیگابایت رم LPDDR5 و 512/256گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 است. همراه با چیپست Snapdragon 7s Gen 2 و Adreno 710 GPU، RAM عملکرد یکپارچه دستگاه را تضمین می کند.در مورد بازی، دستگاه می تواند بازی های سنگینی مانند BGMI (با نرخ فریم Ultra HD+) و Call of Duty (با نرخ فریم بالا و حداکثر) را اجرا کند.

دوربین 64 مگاپیکسلی

5G از یک دوربین پشتی سه‌گانه شامل لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در قسمت جلویی یک دوربین 16 مگاپیکسلی برای سلفی و تماس‌های ویدیویی وجود دارد.

بیایید ابتدا دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی را بررسی کنیم. پوکو قبلاً در سری X4 نیز یک دوربین 64 مگاپیکسلی ارائه کرده بود ولی این بار عملکرد این سنسور ناامید کننده نیست. تصاویر کلیک شده در نور روز روشن، واضح و پر از جزئیات هستند. رنگ ها طبیعی و غنی به نظر می رسند و دامنه پویا چشمگیر است. سایه‌ها گرم به نظر می‌رسند و هنگام بزرگ‌نمایی، هیچ بهم ریختگی در اطراف لبه‌ها وجود نداشت. کیفیت عکس در نور کم نیز مناسب است. رابط کاربری دوربین نیز با کلید HDR، فیلترهای هوش مصنوعی و گزینه‌های دیگر مانند پانوراما، حرکت آهسته، ماکرو و غیره پیکربندی شده است.

دوربین 8 مگاپیکسلی با زاویه فوق عریض می‌تواند صحنه‌های وسیعی را پوشش دهد و عکس‌ها در هنگام بزرگ‌نمایی همچنان دارای جزئیات هستند. با این حال، تصاویری که پس از زوم 6 برابری گرفته شود، جزئیات را از دست می دهد و شروع به نمایش نویز می کند.


دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی بر روی عکس‌های نزدیک کلیک می‌کند که شامل جزئیات بسیار کم و تشخیص لبه است زیرا فوکوس خودکار در دسترس نیست. با این حال عکس ها تقریباً خوب هستند.
Poco X6 می تواند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و ویدیوهای 1080p با سرعت 30/60/120 فریم بر ثانیه ضبط کند. دارای EIS است و 12 فیلتر داخلی نیز وجود دارد.

ویدیوهای اسلوموشن نیز با نرخ 120 فریم بر ثانیه برای 1080p پشتیبانی می شوند. در مورد دوربین سلفی، پوکو X6 5G دارای یک لنز 16 مگاپیکسلی در جلو است که سلفی های مناسبی با جزئیات کافی ارائه می دهد. فیلترهای هوش مصنوعی و گزینه‌های زیباسازی موجود هستند که می‌توانند رنگ پوست، لکه‌ها، رنگ چهره و اندازه چشم‌های شما را تنظیم کنند، اما اگر فردی هستید که سلفی‌های بدون فیلتر را دوست دارید، می‌توانید حالت اصلی را برای حذف همه فیلترها فعال کنید.

در حالت اصلی، رنگ‌های پوست طبیعی و واقعی به نظر می‌رسند و اشیاء در پس‌زمینه در درجه دوم قرار می‌گیرند و سوژه در کادر تمرکز اصلی است. در مجموع، پوکو X6 5G مطمئناً سلفی های شایسته رسانه های اجتماعی را ارائه می دهد. 

باتری

Poco X6 5G دارای باتری 5100 میلی آمپر ساعتی مشابه Redmi Note 13 Pro 5G است. با استفاده سبک، باتری به راحتی در تمام طول روز دوام می آورد. استفاده سبک شامل مرور رسانه‌های اجتماعی، گوش دادن به موسیقی، گشت و گذار در اینترنت، تماشای ویدیوهای کوتاه، شرکت در تماس‌ها، پیام‌رسانی و انجام بازی‌های سبک است. با این حال، اگر استفاده متوسط ​​تا سنگین از جمله جلسات طولانی بازی، ویرایش ویدیو، ویرایش تصویر و تماشای محتوا در پلتفرم‌های OTT دارید، باتری حدود 5 تا 7 ساعت دوام می آورد.

در زمان‌های امروزی که برندهای برتر در حال حذف آداپتورها از جعبه‌ها هستند، پوکو همچنان یک آداپتور شارژ سریع 67 واتی را در داخل جعبه قرار می‌دهد. این شارژر سریع 67 واتی باتری را از 0 تا 100 درصد در حدود 48 دقیقه شارژ می کند که مناسب است. اگر زمان زیادی ندارید و دستگاه نیاز به شارژ دارد، آداپتور آن را تنها در 22 تا 23 دقیقه تا 50 درصد شارژ می کند.

عملکردهای صرفه جویی در باتری و صرفه جویی در باتری فوق العاده نیز وجود دارد، روشن کردن آنها عمر باتری بیشتری را ارائه می دهد تا دستگاه شما تا زمانی که نتوانید به آداپتور دسترسی پیدا کنید از بین نرود.

حکم و ارزش خرید پوکو X6 5G

Poco X6 5G در بسیاری از بخش‌های اصلی عملکرد خوبی دارد. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش AMOLED روشن، چیپست اسنپدراگون سریع، باتری بزرگ، شارژ سریع و طراحی زیبا است. اگرچه تنظیمات دوربین کمی ضعیف است و رابط کاربری با bloatware بارگذاری شده است، اما برای کسانی که تمرکزشان بر روی داشتن یک دستگاه عملکرد محور است و نه دوربین محور فوق العاده است.به قیمت تقریبی بین 13 تا 14 میلیون تومان Poco X6 5G یک میان رده مناسب است که به راحتی می تواند تمام روز را دوام بیاورد و ساختاری بادوام دارد. این گوشی هوشمند اکثر ویژگی‌هایی را که فرد در یک دستگاه با بودجه متوسط ​​به آن نیاز دارد، ارائه می‌کند، و آن را به یکی از گزینه‌های قابل بررسی در میان Redmi Note 13 Pro، iqoo Z7 Pro، Moto Edge 40 و Realme 11 Pro تبدیل می‌کند.برای بررسی قیمت امروز و خرید پوکو ایکس 6 (Poco X6 5G) اینجا کلیک کنید.