سامسونگ گلکسی Z Fold Fe 6 با قیمت و کیفیت پایین تر؛احتمالا معرفی خواهد شد

نسخه مقرون به صرفه گلکسی Z Fold  و گلکسی Z Flip در حال ساخت و ورود به بازار

قطعا  بزرگترین ایراد گوشی های تاشو،قیمت آن ها است.به عنوان مثال با هزینه ی یک گلکسی زد فولد 5 میتوان یک گوشی پرچمدار و یک گوشی میان رده تهیه کرد!

شایعات در مورد احتمال عرضه یک گوشی تاشو ارزان قیمت سامسونگ در اواخر سال جاری – که به طور آزمایشی Samsung Galaxy Z Fold 6 FE نامیده می شود – داغ است. در حالی که هنوز چیزهای ناشناخته زیادی وجود دارد، آخرین شایعات ادعا می کنند که قیمت این گوشی ممکن است 800 دلار باشد که نصف قیمت سامسونگ گلکسی زد فولد 5 است.

به گفته ی افشاگر سامسونگ Kro_roe این شرکت میتواند روی راه حل این مشکل به صورت نسخه فن یا FE کار کند.

این افشاگر اعلام کرده که در حال توسعه هر دو مدل Z Fold FE و Z Flip FE است اما احتمالا یکی از آن ها منتشر خواهد شد.این شخص گفته،برگه ی مشخصات را دارد اما در مورد انتشار آن با مشترکین مطمعن نیست.

بر اساس اطلاعات فاش شده و شایعات،گلکسی Z Fold FE از پردازنده ی میان رده اسنپدراگون 7s Gen2 یا پردازنده ساخت سامسونگ اگزینوس 2000 قدرت میگیرد.اگرچه این پردازنده نسبت به نسخه اسنپدراگون 8 Gen 2  موجود در Z Fold 5 معمولی تر است اما همچنان یک پردازنده قابل احترام و قدرتمند است.طبق شایعه ها نام گذاری این نسخه گلکسی Z Fold Fe 6 خواهد بود.از انجایی که گوشی های سری تاشو گلکسی Z Fold بر پایه چند وظیفگی ساخته شده اند،سامسونگ فقط میتواند پردازنده و رم را تا حد کمی کاهش دهد تا چندوظیفگی این دستگاه تاشو دچار مشکل نشود.بر همین اساس احتمالا گلکسی Z Fold FE 6 با رام های 12 و 16 گیگابایت پیکربندی میشود و حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت را خواهد داشت.

جالب اینجاست که ظاهراً این گوشی ضخیم‌تر از گلکسی زد فولد 5 معمولی سامسونگ است و 14.2 میلی‌متر باز شده و 6.3 میلی‌متر تا شده است. Z Fold 5 موجود 13.4 میلی متر و 6.1 میلی متر است.همچنین ادعا میشود این گوشی از نظر دوربین،نمایشگر،باتری نیز نسبت به گلکسی Z Fold 5 کاهش داشته باشد حتی نمایشگر گلکسی Z Fold Fe 6 اجزای لازم برای پشتیبانی از قلم نوری را نداشته باشد که باعث چشم پوشی از بسیاری ویژگی ها میشود.ماژول دوربین احتمالا دوگانه است و شبیه گلکسی Z Fold 5 است با این تفاوت که تله فوتو حذف میشود.

800 دلار هنوز هم هزینه ی زیادی است

در حالی که یک گوشی تاشو ۸۰۰ دلاری در مقایسه با گوشی‌های تاشوی قدیمی‌تر مانند Galaxy Z Fold 5 یا OnePlus Open قیمت خوب به نظر می‌رسد،اما هنوز هم هزینه زیادی برای خرید یک گوشی فن ادیشن است. در مورد نوع تلفنی که این روزها می توانید با 800 دلار بخرید باید کمی بیشتر فکر کنید.با مبلغ 800 دلار میتوان گوشی هایی مثل OnePlus 12،iPhone 15،و حتی گلکسی S24 را تهیه کرد.گوشی های تاشو قطعا برخی ویژگی ها را نیز قربانی میکنند،برای مثال،گلکسی Z Fold 5 برخلاف گلکسی S23 Ultra دوربین 50 مگاپیکسلی دارد و از دوربین 200 مگاپیکسلی چشم پوشی میکند.

سامسونگ در حال کار روی گلکسی Z Flip Fe نیز بوده اما به احتمال زیاد این مدل هرگز به بازار عرضه نخواهد شد.شاید دلیل اصلی عدم عرضه نسخه فن زد فلیپ،قیمت مقرون به صرفه تر آن نسبت به گلکسی زد فولد است.

بهرحال این مشخصات تنها شایعه هستند و صد در صد قابل اطمینان نیستند،اگرچه از سامسونگ ارائه یک دستگاه تاشوی مقرون به صرفه تر بعید نیست،اما شاید این مدل مقرون به صرفه تر،امسال معرفی نشود یا مشخصات آن متفاوت باشد.

گفته دقیق افشاگر سامسونگ Kro_roe در برنامه X

“من در حال توسعه هر دو Flip FE و Fold FE هستم، اما به نظر می رسد که تنها یکی از آنها منتشر خواهد شد. من قبلاً برگه های مشخصات را دارم، اما در حال فکر کردن هستم که آیا ابتدا آنها را با مشترکین به اشتراک بگذارم.”