مشخصات و بررسی گلکسی A35 5G،بهترین گزینه در بازه قیمتی

بررسی Samsung Galaxy A35: زیبا، قابل اعتماد و جیب‌پسند

جدیدترین گوشی میان رده مقرون به صرفه سامسونگ گلکسی A35 5G است که با قیمت خوب 369 دلار عرضه شده است. امسال، سری گلکسی A3x از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است.

گلکسی A35 تقریباً هر چیزی را که با این قیمت می خواهید ارائه می کند. این شامل یک صفحه نمایش زیبا و دو بلندگو با صدای خوب، یک چیپست با قابلیت کافی و بدنه بادوام تر است. ناگفته نماند که دوربین احتمالا بهترین دوربینی است که می توانید با این میزان  هزینه تهیه کنید.برای بررسی بیشتر این مدل زیبا تا انتهاب مطلب همراه برسام باشید.

طراحی بدنه

سامسونگ برای اولین بار در سری گلکسی A3x، یک پنل پشتی شیشه ای را به جای پنل پلاستیکی در نظر گرفته است. این قطعا حس برتری بیشتری به Galaxy A35 5G می دهد، به خصوص در مقایسه با نسل های قبلی. همانطور که گفته شد، شیشه از پلاستیک متراکم تر است، به این معنی که A35 سنگین تر است و وزن آن 209 گرم در مقابل 199 گرم گلکسی A34 5G است.قاب گوشی پلاستیکی باقی می ماند، اما A35 را ارزان جلوه نمی دهد.گلکسی A35 دارای ضخامت 8.1 میلی‌متر و وزن 209 گرم که بالاتر از رقبای استانداردی است که امروزه برای دستگاه‌های میان‌رده خود دنبال می‌کنند.

پنل پشتی نیز می تواند لکه های اثر انگشت زیادی را به خود جذب کند.  با توجه به اندازه، شما ابعاد مشابه A34 5G یا 6.37 x 3.07 x 0.32 اینچ (161.7 x 78.0 x 8.2 میلی متر) دارید. شکل گوشی از هر طرف صاف، با لبه های خمیده و سه دوربین بیرون زده در پشت است. ظاهری شبیه به گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس است.رنگ‌هایی که می‌توانید گلکسی A35 5G را خریداری کنید، آبی یخی، یاسی و سورمه ای است.گلکسی A35 5G دارای گواهی IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است.این گوشی از شبکه 5G پشتیبانی میکند و قابلیت اتصال همزمان دو سیمکارت را دارد و از سیمکارت الکترونیکی E-Sim نیز پشتیبانی میکند.

نمایشگر

این روزها حتی در گوشی های میان رده نیز کیفیت صفحه نمایش ستاره ای انتظار می رود، اما سامسونگ یکی از بهترین ها در این بخش است و این شامل گلکسی A35 5G نیز می شود.

سامسونگ همچنان از پنل Super AMOLED برای رنگ‌های زنده استفاده می‌کند و صفحه‌نمایش وضوح Full HD (1080 x 2340 پیکسل) با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه می‌دهد. این همان صفحه نمایشی است که با A34 5G عرضه شد، اما با دو تفاوت قابل توجه. تفاوت اول، اکنون نرخ رفرش متغیری وجود دارد، بنابراین وقتی گوشی را در فرکانس 120 هرتز قرار می دهید، به طور خودکار به 60 هرتز کاهش می یابد تا در عمر باتری صرفه جویی شود. تفاوت دوم، شما دارای گوریلا گلس Victus+ هستید که از صفحه نمایش محافظت می کند، که در مقایسه با گوریلا گلس 5 در نسل قبلی، به طور قابل توجهی در برابر خراش و افتادگی مقاوم تر است.

تجربه بهتر، این واقعیت بود که حاشیه‌ها نسبت به مدل سال گذشته کوچک‌تر هستند، که کاهش این حاشیه ها مخصوصاً با مدل پایین‌تر قابل توجه است.

نمایشگر A35 5G بیش از حد عالی است و در برخی زمینه‌ها مانند دقت رنگ از نسسل قبلی خود بهبود یافته است.

با این حال، جایی که ما از گلکسی A35 5G ناامید شدیم، اسکنر اثر انگشتی بود که در نمایشگر آن تعبیه شده بود. این یک اسکنر اثر انگشت نوری است و یکی از اسکنرهای سریع برای این موضوع نیست. زمانی که انگشت خود را روی صفحه می گذارید، قفل گوشی یک ثانیه/ثانیه و نیم زمان می برد تا قفل آن باز شود.اما از نظر دقت،هیچ اشتباهی ندارد و بسیار دقیق است و نیازی به تلاش مجدد برای باز گردن قفل صفحه نیست.این کندی حسگر اثر انگشت در سامسونگ گلکسی A55 نیز وجود دارد.

 A35 5G همچنین دارای تشخیص چهره است که در واقع در حدود نیم ثانیه سریعتر احساس است. بهترین اقدام این است که “lift to wake” را روشن کنید و “swipe to unlock” را خاموش کنید تا کل فرآیند تا حد امکان سریع و بدون درز باشد. فراموش نکنید که اسکنر اثر انگشت در مقایسه بسیار ایمن تر است، بنابراین باید تصمیم بگیرید که امنیت یا سرعت برای شما مهم تر است.

دوربین

گلکسی  A35 ، مانند گلکسی A55 دوربین های سه گانه را در پشت قرار می دهد. سیستم دوربین پشتی با یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ارتقا یافته در کنار یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی سرلوحه کار قرار گرفته است.

پنل جلویی یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. در مورد فیلمبرداری، برخلاف گلکسی A55 5G گران‌تر، گلکسی A35 5G نمی‌تواند بین دوربین اصلی و اولتراواید در حین فیلم‌برداری با سرعت 4K 30 فریم بر ثانیه یا 1080p 60 فریم بر ثانیه، جابه‌جا شود. گفتنی است، هنگام ضبط با کیفیت 1080p 30 فریم در ثانیه، می توان از یکی به دیگری رفت.Galaxy A35 5G ممکن است یکی از بهترین گوشی های مقرون به صرفه برای عکاسی و به طور کلی برای سیستم دوربین آن باشد. تصاویر تمیز به نظر می رسند، بدون تیز شدن بیش از حد. رنگ‌ها زنده هستند، اما بیش از حد اشباع نشده‌اند – خوشبختانه سامسونگ با نسل‌های گوشی‌های ۲۰۲۴ خود،اشباع های بیش از حد خود را کاهش داد.

آنچه بیشتر برجسته می شود و مسلماً ارتقاء مهمتر است، بهبود عملکرد HDR است. سطح جزئیات در مناطقی که دارای سایه هستند بسیار بالاتر است، و باعث می شود که تماشای آن دلپذیرتر شود.

عملکرد دوربین A35 5G در نور کم بدون شک بهترین عملکرد در کلاس خود است. جزئیات زیادی وجود دارد، کاهش نویز به گونه ای انجام می شود که وضوح را حفظ می کند و رنگ ها به خوبی نمایش داده می شوند.

حالت پرتره نیز بسیار خوب به نظر می رسد و سوژه انسان را از پس زمینه با دقت کافی جدا می کند. با این حال، پس‌زمینه محو شده کمی غیر واقعی است. دوربین سلفی نیز بسیار خوب عمل می کند.

در نهایت، گلکسی A35 دوربین تله فوتو ندارد، اما زوم دیجیتال آن در واقع بد نیست. در 2x تصویر قابل استفاده به نظر می رسد.اما در زوم 5 برابر و 10 برابر، همه چیز شروع به تار شدن می کند. احتمالا بهتر است در حالت 50 مگاپیکسلی عکاسی کنید و در عوض آن تصویر را برش دهید.

فیلمبرداری

فیلم 4K واضح به نظر می رسد، با محدوده دینامیکی خوب و بازتولید رنگ.گلکسی A35 5G با توجه به جایگاهی که در بازار گوشی دارد، در تست های دوربین عملکرد شگفت انگیزی داشت. به هر حال، ما در مورد تلفنی صحبت می‌کنیم که قیمت آن کسری از یک پرچمدار است، که هنوز هم با دوربین اصلی و فوق عریض خود می‌تواند عکس‌های بسیار بالاتر از حد متوسط ​​بگیرد.

ضبط ویدیو با دوربین اصلی نیز عالی است، اگرچه تثبیت‌کننده‌ی ویدیو کمی ضعیف است.

عملکرد و بنچمارک

سامسونگ گلکسی A35 5G را به Exynos 1380 (5 نانومتر) مجهز کرده است، همان تراشه ای که سال گذشته در گلکسی A54 5G استفاده شده بود. این یک گام تا حدودی قابل توجه نسبت به Mediatek Dimensity 1080 (6 نانومتر) است که با A34 عرضه شد، به خصوص در بخش گرافیک سه بعدی.این گوشی با یک رم 8 گیگابایتی پیکربندی شده است.

 شما می توانید گلکسی A35 5G را در دو گزینه ذخیره سازی 128 و 256 گیگابایتی دریافت کنید. این حافظه داخلی UFS 3.1 است، بنابراین سریعترین موجود در بازار نیست، اما به اندازه کافی سریع است (این یک گوشی میان رده پایین است. خبر عالی این است که شما می توانید فضای ذخیره سازی خود را تا 1 ترابایت از طریق کارت microSD افزایش دهید. اسلات کارت میکرو اس دی توسط اسلات دوم سیم کارت مشترک است، بنابراین باید بین داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر یا سیم کارت فیزیکی دوم یکی را انتخاب کنید.)

نرم افزار

A35 با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ عرضه می شود. 4 سال به روز رسانی نرم افزار و 5 سال وصله امنیتی دریافت می کند. شاید با گوشی‌های پریمیوم گلکسی که اخیراً عرضه شده‌اند آشنا باشید،و متوجه شوید که آنها سه سال بیشتر از بروزرسانی نرم‌افزار پشتیبانی می‌کنند، اما آنچه سامسونگ با میان‌رده‌های پایین خود ارائه می‌کند بسیار منصفانه و برتر از رقبا است.رابط کاربری خوبی جلا داده شده و استفاده از آن لذت بخش استویژگی‌های مفیدی مانند ویجت‌های صفحه قفل وجود دارند که می‌توانند دسترسی آسان به اطلاعات را فراهم کنند و نمایشگر همیشه روشن آنها را حتی مفیدتر می‌کند. همچنین برخی از سفارشی‌سازی‌های اندروید روی آن پیکربندی شده است، مانند گزینه ای برای استایل دادن به سیستم A35 با پالت رنگی که با سلیقه شما مطابقت دارد.

همچنین برخی از ویژگی‌های کاربردی بسیار منظمی مانند اشتراک‌گذاری سریع وجود دارد که راهی آسان برای انتقال فایل‌ها بین دستگاه‌های اندرویدی و رایانه‌های شخصی ویندوزی و لپ‌تاپ‌ها است (همانند ویژگی AirDrop اپل کار می‌کند)

کیفیت صوتی Galaxy A35 5G و Haptics

سامسونگ گلکسی A35 دارای دو بلندگوی استریو است که یکی از بالا و یکی از پایین قرار گرفته است و تجربه صدای بسیار لذت بخشی را ارائه میدهد.

کیفیت صدا بالاتر از حد متوسط ​​است و حتی در بالاترین سطح صدا، که به اندازه کافی بلند است، صدا شروع به بم شدن یا لرزش نمی کند.گلکسی A35 5G جک 3.5 میلی متری صدا ندارد.

 

باتری

باتری گلکسی A35 5G نسبت به نسل قبلی تغییری نکرده است و ظرفیت باتری آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این برای شما در طول روز با استفاده زیاد کافی است، و همیشه می توانید با تنظیم صفحه نمایش خود روی کارکرد 60 هرتز، دوام بیشتری داشته باشید. با استفاده متوسط ​​تا سبک، می توانید انتظار داشته باشید که A35 حتی بیش از یک روز برای شما دوام بیاورد.

در مورد شارژ، سامسونگ با مدل جدید A3x خود چیزی در رابطه با قابلیت های شارژ تغییر نداده است، بنابراین شما 25 وات شارژ سیمی و بدون شارژ بی سیم خواهید داشت. برای مثال، با یک شارژر مناسب (به خاطر داشته باشید که شارژری در جعبه وجود ندارد)، شارژی که قادر به 30 وات است، برای مثال، می توانید A35 را از 0 تا 100 درصد در حدود 1 ساعت و 30 دقیقه شارژ کنید.

آیا  گلکسی A35 ارزش خرید دارد؟

اگر به دنبال گوشی مقرون به صرفه‌ای هستید که قادر به گرفتن عکس‌ها و فیلم‌های زیبا باشد، می‌توانیم به راحتی گلکسی A35 5G را پیشنهاد کنیم. این بدون شک بهترین گوشی میان رده مقرون به صرفه ای است که از نظر عملکرد دوربین در بازار پیدا می کنید. شما همچنین یک بسته کامل برای لذت بردن از هر نوع رسانه ای دریافت می کنید، به شکل یک صفحه نمایش زرق و برق دار و دو بلندگو با کیفیت صدای خوب. حتی عمر باتری در گلکسی A35 نسبت به قبل بهتر شده است. این تلفن همچنین عملکرد دوربین خوبی در نور روز از خود نشان می دهد، اگرچه عملکرد در نور کم نیاز به بهبود دارد.

گلکسی A35 حتی با وعده چهار سال به‌روزرسانی‌های اصلی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی، خود را از اکثر رقبا متمایز می‌کند. اما وقتی صحبت از شارژ سریع به میان می آید، سامسونگ از رقبای خود عقب می ماند.