گوگل تیک آبی را به جستجوی کاربران اضافه میکند.فواید تیک آبی در جستجوی گوگل چیست؟

گوگل در حال آزمایش یک ویژگی تأیید جدید در جستجو است که باعث می شود کاربران از کلیک بر روی پیوندهای جعلی یا جعلی وب سایت خودداری کنند.

برخی از افراد در کنار پیوندهای تجاری در نتایج جستجوی گوگل، علامت‌های تأیید شده آبی رنگی را مشاهده می‌کنند که نشان می‌دهد سایت مربوط به شرکتی مانند متا یا اپل، اصل و قابل اعتماد است یا خیر.

مولی شاهین، سخنگوی روابط عمومی گوگل گفت: «ما به طور منظم ویژگی‌هایی را آزمایش می‌کنیم که به خریداران کمک می‌کند کسب‌وکارهای قابل اعتماد آنلاین را شناسایی کنند، و در حال حاضر آزمایش کوچکی را انجام می‌دهیم که علامت‌هایی را در کنار برخی مشاغل در Google نشان می‌دهد.

اکنون گاها میتوان علامت‌هایی را در کنار لینک‌های سایت رسمی برای مایکروسافت، متا، اپیک گیمز، اپل، آمازون و اچ‌پی مشاهده کرد، اما پس از ورود به حساب Google دیگری، این علامت‌ها دیگر نمایش داده نمی‌شوند،این به این معنی است که این ویژگی هنوز به طور گسترده در دسترس نیست و درحال آزمایش است.

نحوه عملکرد تیک آبی گوگل

با نگه داشتن ماوس روی علامت تیک آبی کنار نام وبسایت، پیامی نمایش داده می‌شود که توضیح می‌دهد «سیگنال‌های Google نشان می‌دهد که این کسب‌وکار همان کسب‌وکاری است که ادعا میکند»، که براساس مواردی مانند تأیید وب‌سایت، داده‌های Merchant Center، و بررسی‌های دستی تعیین می‌شود.

به نظر می‌رسد آزمایش جستجوی جدید توسعه‌ای از ویژگی شاخص‌های برند گوگل برای شناسایی پیام (BIMI) باشد که برای نمایش تیک در وب و برنامه‌های موبایل جیمیل در کنار فرستندگانی که پلتفرم تأیید را اتخاذ کرده‌اند، استفاده می‌شود. گوگل هنوز به طور رسمی علامت های جستجو را اعلام نکرده است، یا اعلام نکرده است که چه زمانی کاربران بیشتری می توانند انتظار مشاهده این ویژگی را داشته باشند.

برندهای بزرگی مانند مایکروسافت، متا، اپل و آمازون بخشی از این آزمایش در حال انجام هستند، اما هنوز به طور کامل ارائه نشده است.