اپل واچ سری 10:بزرگتر،روشن تر و البته نازک تر!

اپل واچ سری 10 با طراحی مشابه قبل اما بزگرتر و روشن تر و البته باریک تر رونمایی شد

ساعاتی پیش در رویداد بزرگ GlowTime اپل برگزار شد و به پایان رسید و در این رویداد اپل از آیفون های سری 16،ساعت هوشمند سری 10 و نسل جدید ایرپاد رونمایی کرد.

اپل واچ که اکنون تولد 10 سالگی خود را جشن میگیرد،از طراحی سری های قبلی استفاده میکند.اما برخی بروزرسانی های جزئی در طراحی بدنه مشاهده میشود.اپل واچ سری 10 اکنون نازک تر و بزرگتر شده است و البته از نمایشگر بزرگتری نیز برخوردار گردیده است.

شارژ سریع‌تر و امکان پخش مستقیم موسیقی از طریق بلندگوی مدرن‌شده نیز افزوده‌های خوبی به اپل واچ نسل دهم است.

برای بررسی کامل این ساعت هوشمند جذاب و قدرتمند،این مطلب را از دست ندهید.

این دهمین سالگرد اپل واچ است، اما سری 10 با آنچه که قبلاً می‌دانید تفاوت چندانی ندارد. به نظر بسیار شبیه مدل های قبلی اپل واچ است، اما طراحی به روز شده ای دارد که کل بسته را باریک تر می کند و در عین حال اندازه صفحه نمایش را به 42 و 46 میلی متر از 41 میلی متر و 45 میلی متر در سری 9 افزایش می دهد.اما جالب است بدانید هر دو سایز 42 و 46 میلی متر را وقتی میپوشید،احساس بزرگی در دست ندارند و کاملا رضایت بخش هستند.اپل واچ اکنون 10 درصد سبک تر است و 2.4 گرم نسبت به نسل قبل سبک تر شده است که باعث میشود احساس راحتی در دست داشته باشد.ضخامت این ساعت تنها 9.7 میلی متر است!

اپل این پیشرفت ها را با تنظیم مجدد معماری داخلی در اطراف S10 SiP یک طرفه و آنتن یکپارچه شاسی انجام داد. بلندگو به لبه‌ها نیز فشرده شده است و اکنون با مش سوراخ‌دار محافظت می‌شود.

اپل می‌گوید صفحه نمایش جدید 40 درصد روشن‌تر است و حالت همیشه روشن آن اکنون هر ثانیه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شود، در حالی که در دستگاه‌های قدیمی‌تر هر دقیقه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شد.این بدان دلیل است که اکنون اپل واچ سری 10 از اخرین فناوری OLED با زاویه دید باز استفاده میکند که موجب بهینه تر شدن راندمان و در نهایت نرخ تازه سازی نمایشگر شده میشود.

اما در مورد رنگ‌ها، اکنون وجود Ultra 2 تمام مشکی بسیار جذاب است. و برای سری 10 نیز رنگ جت بلک وجود دارد.

یک نسخه نمایشی از پایش حالت خواب ارائه شد اما در خارج از جعبه در دسترسر نیست و اپل بعد از دریافت تاییدیه FDA این سنجش را از طریق یک بروزرسانی فعال خواهد کرد.این دستگاه به جای حسگرهای SpO2 از شتاب‌سنج استفاده می‌کند

اپل همچنین ساعت را با پردازنده جدید، عمق سنج و توانایی تشخیص علائم آپنه خواب به روز کرده است. این ساعت هوشمند در رنگ‌های آلومینیومی مشکی، نقره‌ای و رزگلد با قیمت 399 دلار و در رنگ‌های تخته سنگ، طلایی و تیتانیوم طبیعی با قیمت پایه 699 دلار در دسترس خواهد بود.

اپل واچ سری 10 اکنون سریعتر شارژ میشود؛اپل در رویداد GlowTime ادعا کرد ساعت هوشمند جدید سری 10 میتواند 80 درصد باتری را در زمان 30 دقیقه شارژ کند.

تشخیص آپنه خواب بزرگتر از هر مشخصاتی است؛اگر نمیدانید آپنه خواب چیست باید بدانید آپنه خواب، وضعیتی است که در آن افراد به سادگی نفس خود را در طول خواب قطع می کنند، چه در مقادیر خفیف یا شدید.

به گفته اپل، تکان دهنده است، اگر این وضعیت درمان نشود، می تواند عواقب شدیدی داشته باشد، از جمله فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و مشکلات قلبی، و این چیزی است که بسیاری بدون اطلاع از آن رنج می برند.آپنه خواب طبق مستندات پزشکی بیش از 1 میلیارد افراد را در سراسر جهان درگیر کرده است.

فناوری تشخیص آپنه خواب اپل مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده‌های اختلالات تنفسی است و کاربران یک پی‌دی‌اف با داده‌های سه ماهه دریافت می‌کنند تا به ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود نشان دهند.این فناوری به سری 10 محدود نمیشود و اپل پایش آپنه خواب را در طی بروزرسانی پس از دریافت تاییدیه به اپل واچ سری 9 اضافه خواهد کرد.

علاوه بر این، اپل با اپلیکیشن Tides و تمرینات سفارشی برای شنا در استخر (هر دو در watchOS 11) و سنسور عمق سنج و دمای آب که به سری 10 عرضه می شود، علاقه خود را به ورزش های آبی و دو و میدانی افزایش داد.

Equally niche یک بلندگوی جدید برای پخش صدا است که اگر در یک منطقه خصوصی یا در بیابان دویدن می‌کنید که می‌خواهید از دنیای اطراف خود آگاه شوید، ایده خوبی به نظر می‌رسد.

اگر فناوری تشخیص آپنه خواب اپل به اندازه ظاهر اپل واچ سری 10 عالی باشد، این شرکت آخرین مسابقه بزرگ خود را در زمینه فناوری پوشیدنی انجام خواهد داد و برنده تمام دوران خواهد بود. بله، یک ساعت 399 دلاری ممکن است برای برخی کمی بیش از حد غنی باشد، اما می توان تأیید کرد که این ویژگی ای است که زندگی بسیاری را تغییر می دهد.

اپل واچ سری 10 دارای همان عمر باتری 18 ساعته مانند هر اپل واچ قبلی است. اگرچه ای کاش بعد از 10 سال معرفی اولین اپل واچ، اپل واچ جدید سری 10 می توانست با یک بار شارژ بیش از یک روز دوام بیاورد، اما اپل به کاربران تسلی خاطر داد: شارژ سریعتر!

با یک شارژ بزرگتر و کارآمدتر، اپل واچ سری 10 می تواند تنها در 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ شود. تخمین ساعت های قبلی 80 درصد در 45 دقیقه بود. با شارژ 15 دقیقه ای، تا 8 ساعت استفاده معمولی باتری خواهید داشت.

در پایان، تلاش اپل برای محبوبیت این فناوری، که برای کاربران اندرویدی سامسونگ گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا خواهد آمد، می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین کمک‌های این شرکت به سلامت عمومی تلقی شود.