جا به جایی مرز میان رده با پرچمدار،در شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس

شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس میان رده ای با طراحی پرچمدار

بررسی Redmi Note 13 Pro Plus: چرا نباید آن را بخریم؟

شیائومی سال گذشته با معرفی و عرضه گوشی های هوشمند مقرون به صرفه و قدرتمند خود،به خصوص سری ردمی نوت 12،محبوبیت خود را در بین کاربران افزایش داد و سهم زیادی از بازار را به دست آورد.سری نوت 12،نوت 12 پرو و نوت 12 پرو پلاس با داشتن نمایشگرهای Amoled روشن و بزرگ،باتری قدرتمند در کنار شارژ فوق سریع و دوربین های با کیفیت برنده بازار میان رده بودند.هفته گذشته شیائومی سری جدید ردمی نوت 13 را معرفی کرده که گوشی هایی استثنایی هستند که قدرت، اتصال و نوآوری را با هم ترکیب می کنند. این سری به دلیل ویژگی های چشمگیر، طراحی براق و قیمت رقابتی در بازار متمایز هستند.سری ردمی نوت 13 نیز مانند نسل قبل شامل گوشی های Redmi Note 13، Note 13 Pro و Redmi Note 13 Pro+ است. شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس دارای صفحه نمایش خمیده AMOLED با وضوح 1220 در 2712 پیکسل و همچنین دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و چیپست مدیاتک Dimensity 7200 Ultra خواهد بود.

در بررسی کامل گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس، طراحی، نمایشگر، قابلیت‌های دوربین، عملکرد و ویژگی‌های اضافی دستگاه را بررسی می‌کنیم تا دیدگاهی جامع در مورد اینکه چرا Redmi Note 13 Pro+ در بازار شلوغ گوشی‌های هوشمند برجسته است، ارائه کنیم.

 

طراحی بدنه با ترکیب 3 رنگ

ردمی نوت 13 پرو پلاس ابعادی 161.4 x 74.2 x 8.9 میلی متری و وزنی 204.5 گرمی دارد.فریم این گوشی جنسی الومینیومی دارد و چلوی گوشی شیشه ای است.پشت گوشی نیز ساختاری چرمی یا شیشه ای دارد که با توجه به رنگ آن متفاوت است.

Redmi با تولید طرح‌بندی‌های شگفت‌انگیز، به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. این یکی از تخصص های اصلی است که به طور کلی در این برند از گوشی های هوشمند متوجه آن خواهید شد. Redmi Note 13 Pro+ نیز از این راه پیروی می کند و چهار گزینه رنگی چشمگیر را ارائه می دهد – بنفش، مشکی، سبز کمون و سفید. طراحی دقیق اتصال چهار رنگ، نظم و تشخیص دستگاه را افزایش می دهد.شما می توانید هر نوع رنگی را با توجه به استایل خود انتخاب کنید. این گوشی با طراحی زیبا و جذب خود،احساس در دست داشتن یک گوشی پریمیوم را به کاربر میدهد.مانند نسل قبلی،دکمه پاور و ولوم در سمت راست فریم قرار گرفته است.دوربین های اصلی گوشی در پشت،با ترکیبی مشابه ردمی نوت 12 پرو پلاس قرار گرفته اند.بخش پشتی گوشی به زیبایی با ترکیب سه رنگ بخش های دوربین،برند ردمی و فلش LED را از یکدیگر جداسازی کرده است.بدنه از بخش پشت و جلو حالتی خمیده به سمت فریم دارد که حس در دست داشتن یک گوشی پرچمدار شیائومی را القا میکند.

نکته قابل توجه ضد آب بودن و ضد گرد و غبار IP68 دستگاه است که یک ویژگی برجسته در رده خود است. ویژگی های دیگر مانند NFC، مادون قرمز، اثر انگشت صفحه نمایش، موتور خطی X و بلندگوهای استریو به تطبیق پذیری دستگاه کمک می کند و آن را به یک پکیج کامل و مناسب برای هر کاربردی تبدیل می کند.

 

نمایشگر منحنی و جذاب

یکی از ویژگی های برجسته Redmi Note 13 Pro+ صفحه نمایش انقلابی و خمیده آن است.Redmi Note 13 Pro+ با صفحه نمایش منحنی جذاب خود از طراحی معمولی فاصله گرفته است. در حالی که بحث‌های آنلاین ممکن است کاربردی بودن نمایشگرهای منحنی را زیر سوال ببرند، تجربه آفلاین دستگاهی را نشان می‌دهد که نه تنها احساس برتری دارد، بلکه حسی از ظرافت را نیز به وجود می‌آورد. صفحه نمایش منحنی انعطاف پذیر OLED 6.67 اینچی با رزولوشن 1.5K یک ویژگی بصری است که دارای مواد CSOT C7، نرخ تازه سازی 120 هرتز، روشنایی جهانی 1200 نیت و حداکثر روشنایی 1800 نیت با پشتیبانی از کاهش نورPWM 1920 هرتز است.حداکثر روشنایی 1800 نیت آن باعث میشود تا شما را در زیر نور مستقیم آفتاب نا امید نکند و صفحه ای کاملا روشن و واضح داشته باشید.حاشیه‌های باریک و نوار پایینی تنها 2.37 میلی‌متر به نسبت صفحه‌نمایش به بدنه بالا کمک می‌کند و ظاهر جلویی زیبایی را ارائه می‌دهد. گنجاندن باز کردن قفل نور تاریک و تشخیص ضربان قلب در حسگر اثرانگشت صفحه نمایش، یک لایه عملکرد جدید را اضافه می کند.کنترل سوسو زدن تصویر در ردمی نوت 13 پرو پلاس اگرچه از پرچمداران کمی عقب تر است،اما از تمام رقبای میان رده پیشی میگیرد.این نمایشگر با کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس جدید محافظت میشود.در مورد فاکتورهای امنیتی، این شرکت یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر با پشتیبانی از فیس آیدی نوری را اجرا کرده است. در کل چیدمان طراحی این گوشی کاملاً جذاب است.

 

عملکرد و حافظه

بخش عملکرد شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس استثنایی است زیرا دارای چیپست 4 نانومتری مدیاتک MT6886 Dimensity 7200 Ultra است که دارای هشت هسته است و می تواند با استفاده از دو هسته اصلی سرعت پنهان کاری تا 2×2.8 گیگاهرتز را تولید کند. در کنار چیپست Dimensity 7200 Ultra، این گوشی از Mali-G610 MC4 پشتیبانی می‌کند که به‌خوبی تصاویر را کنترل می‌کند تا بتوانید در گیم‌پلی مسحورکننده غرق شوید. همچنین گرافیک بهتری با عملکرد پایدار ارائه می کند که در گوشی های هوشمند میان رده بسیار نادر است.

Redmi Note 13 Pro+ با عملکرد قوی و گزینه های ذخیره سازی فراوان متمایز است. وجود پردازنده Dimensity 7200-Ultra باعث شده که ردمی نوت 13 پرو پلاس عملکرد یکپارچه ای را برای استفاده روزانه، چند وظیفه ای و بازی ارائه دهد. با گزینه های رم 12 و 16 گیگابایتی، کاربران این انعطاف پذیری را دارند که به راحتی طیف وسیعی از برنامه ها را مدیریت کنند.  از نظر ظرفیت ذخیره سازی، کاربران می توانند بر اساس نیاز خود بین گزینه های ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی را انتخاب کنند

فناوری ذخیره سازی UFS 3.1 عملیات خواندن و نوشتن سریع داده ها را تضمین می کند و پاسخگویی دستگاه را بهینه می کند.

این منجر به راه اندازی سریع برنامه، انتقال سریع فایل، و بهبود کلی در عملکرد سیستم می شود.ترکیبی از سخت‌افزار با کارایی بالا به Redmi Note 13 Pro+ اجازه می‌دهد تا بدون دردسر از پس کارهای فشرده و متنوع برآید و تجربه‌ای عالی از بازی را ارائه دهد. فضای ذخیره سازی UFS 3.1 زمان پاسخگویی را به حداقل می رساند و به بهبود تجربه کلی کاربر کمک می کند.

 

نرم افزار

ردمی نوت 13 پرو پلاس اندروید 13 را با رابط کاربری MUIU 14  دریافت میکند.شیائومی قول بروزرسانی نرم افزاری 3 ساله این گوشی جذاب را داده است.رابط کاربری MUIU با قبالیت سفارشی سازی بالا و جذاب،شما را از استفاده از محدودیت ویژگی استاندارد فراتر میبرد.

 

ثبت لحظات مهم زندگی با دوربین 200 مگاپیکسلی

در بخش دوربین اصلی، شما یک دوربین سه گانه در پنل پشتی دریافت می کنید. ابتدا لنز 200 مگاپیکسلی اولیه را دارید که وظیفه گرفتن تمام عکس های شما در داخل اپلیکیشن دوربین را بر عهده دارد. این گوشی دارای یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است. هر دوی آنها ارزش بیشتری به عکاسی همه جانبه می بخشند. با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی پیاده سازی شده توسط MIUI، نتایج با کیفیت بالا تولید می کند. علاوه بر این، کنتراست و رنگ بهتری نسب به نوت 12 پرو پلاس با جزئیات دقیق در هر تصویر به دست خواهید آورد. 

این دوربین از حالت OIS نیز پشتیبانی میکند و تصاویری پایدارتر و واضح تر از قبل ثبت میکند.جدا از کیفیت تصویر در روز، عکس های حالت شب نیز ناامید کننده نیستند. کیفیت کلی عکس با سنسور اولیه بسیار خوب است. از سوی دیگر، ضبط ویدیوهای 4K تا 30 فریم در ثانیه از تنظیمات دوربین اصلی امکان پذیر است. تعداد پیکسل بالا مزیت برش دقیق را بدون به خطر انداختن کیفیت تصویر فراهم می کند.

redmi Note 13 Pro Plus به همراه یک لنز سلفی 16 مگاپیکسلی تجهیز می‌شود که می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 1080p با حداکثر 60 فریم بر ثانیه ثبت کند.

 

باتری قدرتمند

ردمی نوت 13 پرو پلاس با کی باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی پیکربندی شده است که به راحتی یک روز کامل در استفاده معمولی دوام می آورد و در حالت گیمینگ و تماشای محتوا نیز بیش از 6 ساعت اختیار کاربران خواهد بود. در هنگام اتمام شارژ گوشی جای نگرانی نخواهد بود.زیرا ردمی نوت 13 پرو پلاس از شارژ سریع 120 واتی، با پشتیبانی از PD3.0 برخوردار است که موجب شده این دستگاه در کمتر از 25 دقیقه سوخت گیری شود و از 0 تا 100 شارژ باتری را تکمیل کند.

چرا ردمی نوت 13 پرو پلاس بخریم؟

به طور کلی، چهار عامل اصلی وجود دارد که هر کاربر قبل از خرید هر گوشی هوشمندی در نظر می گیرد. این شامل طراحی جذاب، عملکرد قدرتمند، سیستم دوربین عالی و عمر باتری طولانی است در پایان، Redmi Note 13 Pro+ به عنوان یک شاهکار از تیم نمایشگر شیائومی متمایز است. ترکیبی از طراحی زیبا، ویژگی‌های نوآورانه و عملکرد قوی، بسته‌ای قانع‌کننده را برای کاربران از نظر نیازها و ترجیحات مختلف ارائه می‌دهد. چه در جستجوی دستگاهی قابل اعتماد برای استفاده روزانه، یک تلفن دوربین محور یا ابزاری باشید که به طور یکپارچه در روال کاری شما ادغام شود، Redmi Note 13 Pro+ گزینه ای فریبنده است.

این گوشی هوشمند نه تنها مرزهای مقرون به صرفه را جابجا می کند، بلکه انتظارات را در رده خود بازتعریف می کند. تعهد شیائومی به اصلاح محصولاتش در Redmi Note 13 Pro+ مشهود است و آن را به یک رقیب قدرتمند در بازار رقابتی گوشی های هوشمند تبدیل می کند. برای کاربرانی که به دنبال دستگاهی هستند که فناوری‌های پیشرفته را با برچسب قیمت مقرون‌به‌صرفه پیوند دهد، Redmi Note 13 Pro+ به عنوان یک انتخاب قانع‌کننده ظاهر می‌شود که فراتر از انتظارات است.

شکی نیست که گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس یک گوشی عالی است، اما اگر نگرانی‌های بودجه‌ای دارید، ردمی نوت 13 پرو یا نوت 13 نیز با ارائه ویژگی های جذاب و قدرتمند در دسترس هستند