هوش مصنوعی Poco F6 و نحوه استفاده از آن

Poco F6 دارای این ویژگی های هوش مصنوعی است: نحوه استفاده

Poco F6 که ماه گذشته عرضه شد، اولین گوشی در کشور بود که با پردازنده Snapdragon 8s Gen 3 SoC عرضه شد. جدا از اینکه دارای یک چیپست قدرتمند است، برخی از ویژگی های هوش مصنوعی را نیز پشتیبانی می کند. اکثر قابلیت های هوش مصنوعی که در این گوشی وج-ود دارند را بررسی کرده ایم و باید گفت برخی از آن ها هنوز عمل نمیکنند.برای بررسی عملکرد هوش مصنوعی پوکو F6 5G و نحوه استفاده از هوش مصنوعی آن،این مطلب را از دست ندهید.

ابتدا با قابل استفاده ترین ویژگی ها هوش مصنوعی شروع میکنیم و سپس به سمت ویژگی هایی خواهیم رفت که هنوز عمل نمیکنند و نیاز به بروزرسانی دارند.

پاک کن پیشرفته هوش مصنوعی

عصر هوش مصنوعی است و ابزارهای ویرایش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر بسیار جذاب هستند. اکثر سازندگان تلفن در حال حاضر این ویژگی ها را ارائه می دهند یا در حال کار بر روی آنها هستند. با Poco F6، AI Eraser Pro را دریافت می کنید. همانطور که از نام این ابزار پیداست، می توانید از آن برای پاک کردن موارد از عکس استفاده کنید. برای دسترسی به ابزار، به برنامه گالری بروید، یک تصویر را باز کنید، ویرایش را انتخاب کنید و روی ایجاد ضربه بزنید.

وقتی ابزار Erase را انتخاب می‌کنید، گزینه‌هایی برای حذف اشیا، خطوط، افراد و سایه‌های روی غذا خواهید داشت. یک حالت دستی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن برای حذف هر شی از عکس استفاده کنید.

ابزار Eraser، در حالی که به خوبی کار می‌کند،اما به تلاش‌های بیشتری برای درست کردن کارها نیاز دارد. می‌تواند اشیا، کابل‌ها و افراد را به خوبی حذف کند، اما پر کردن جای خالی پس از حذف کامل نیست. گاهی اوقات، همه چیز عجیب می شود و به جای حذف شی، این ویژگی می تواند آن را با چیز دیگری جایگزین کند. پاک کن را می توان با اتصال به اینترنت استفاده کرد، اما استفاده از Eraser Pro (که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد) نیاز به دانلود برنامه اضافی و اتصال اینترنتی فعال دارد.اگر این قابلیت با اتصال به اینترت کار نکرد،از یک قندشکن کمک بگیرید.

توسعه تصویر هوش مصنوعی

Poco F6 همچنین قابلیتی به نام AI image expansion را ارائه می دهد که می توان از آن برای گسترش تصاویر استفاده کرد. برای دسترسی به این ابزار، باید برنامه گالری را باز کنید، تصویری را که می‌خواهید بزرگ شود باز کنید، Edit را انتخاب کنید و بر روی Crop ضربه بزنید. گزینه گسترش هوش مصنوعی را در اینجا خواهید یافت.در اسکرین شات بالا، می بینید که این ابزار تصویر را گسترش داده و قسمت گم شده خودرو را اضافه کرده است. با این حال، پر کردن هوش مصنوعی ناقص است. گاهی اوقات، پر شدن نیز هیچ ارتباطی با تصویر ندارد. این ابزار نیازی به اتصال به اینترنت ندارد.

 

 

هوش مصنوعی بوکه و هوش مصنوعی آسمان صاف

یک ویژگی AI Bokeh در Poco F6 وجود دارد که بوکه مصنوعی را به هر تصویر اضافه می کند. همچنین می توانید بین سبک بوکه یکی را انتخاب کنید.

ابتدا باید توضیح داد که بوکه چیست؟

بوکه اغلب، سایه‌روشن‌های گرد و کوچک پس‌زمینه است که بیش‌تر آشکار هستند، مانند انعکاس‌های زیبا از منابع نور که جلوهٔ خاصی به عکس می‌بخشند. البته افکت بوکه به سایه روشن‌ها محدود نمی‌شود، مات شدن تصویر زمینه پشت سوژه ی فوکوس شده را نیز بوکه میگویند.

در حالی که پوکو واقعاً در مورد این ویژگی صحبت نکرده است، AI Clear Sky می تواند عکس های تاریک شما را به چیزی روشن تبدیل کند. هر دوی این ویژگی ها در گزینه ویرایش عکس موجود هستند.

کنترل ژست هوش مصنوعی

به لطف کنترل AI Gesture می‌توانید از Poco F6 خود با حرکات اشاره‌ای استفاده کنید. این ویژگی در حال حاضر فقط در برنامه موسیقی داخلی و Netflix پشتیبانی می‌شود.هنگامی که در برنامه تنظیمات در قسمت حرکات بدون تماس فعال شد، می‌توانید با دستتان برای تنظیم صدا به صورت عمودی تکان دهید، برای تنظیم پخش یا جابه‌جایی بین آهنگ‌ها به صورت افقی تکان دهید، برای پخش/مکث محتوا دو ضربه سریع در هوا بزنید و یک دایره برای پاسخ دادن یا پایان دادن به تماس‌ها بکشید.

همه این گزینه ها کار میکنند، اما خیلی دقیق نیستند. دست شما باید در فاصله معینی باشد تا این کار عمل کند و گاهی اوقات حرکات را ثبت نمی کند.با این حال، ایده خوبی است. پوکو اعلام کرد که در ماه های آینده از برنامه های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد. منتظر پیشرفت های پوکو در زمینه هوش مصنوعی هستیم.

سایر ویژگی های هوش مصنوعی در Poco F6

این گوشی همچنین دارای چند ویژگی دیگر مجهز به هوش مصنوعی است که در پشت صحنه کار می کنند. ویژگی لغو نویز هوش مصنوعی را دریافت می‌کنید که کیفیت صدا را در حین تماس‌های تلفنی، ضبط صدا یا در حین پخش ویدیو/موسیقی افزایش می‌دهد. در مرحله بعد، AI Network and Connectivity که گفته می شود شبکه را بهبود می بخشد و همچنین به تعویض خودکار سیم کارت ها در زمانی که یکی از سیم کارت ها اتصال قطع می شود کمک می کند. Wildboost 3.0 نیز وجود دارد که به ادعای پوکو می تواند عملکرد را در هنگام بازی بهبود بخشد. این ویژگی در کنار ابزار Game Mode موجود در تلفن کار می کند.

در نهایت، یک AI Image Engine و زیرنویس های AI وجود دارد. اولی وضوح فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند که می‌تواند ویدیوها را با ارتقاء کیفیت به‌طور خودکار بهبود بخشد، و بهبود AI HDR که گفته می‌شود جزئیات بیشتری را در ویدیوها ارائه می‌دهد. در همین حال، زیرنویس‌های هوش مصنوعی که به طور خودکار زیرنویس‌ها را به انواع ویدیوهای گوشی شما اضافه می‌کنند.