یک گوشی ارزان قیمت با دوربین 108 مگاپیکسلی! Poco M6 4G

توضیحات

شیائومی با زیر برند خود به نام پوکو که به صورت تخصصی گوشی های گیمینگ و مقرون به صرفه تر را با ارزش خرید بیشتر تولید میکند،سری جدید اقتصادی پوکو M6 را معرفی و عرضه کرد.این گوشی هوشمند اقتصادی جایگزین مستقیم سری پوکو M5 است که با بروزرسانی های قابل توجه و چشم گیر به بازار آمده است.دوربینی که اکنون به 108 مگاپیکسل ارتقا یافته است رویای گوشی ارزان قیمت با دوربین با کیفیت را به واقعیت پیوند میدهد.

طراحی و بدنه

پوکو M6 4G با ابعاد 168.6 x 76.3 x 8.3 میلی متر و وزن 205 گرم در رنگ های بنفش،نقره ای و مشکی عرضه میشود.

جنس فریم و پشت بدنه این گوشی از پلاستیک مات است و جزیره اطراف دوربین بافتی براق دارد که بالای گوشی را از بخش پایین متمایز میکند.مانند تمام گوشی های هوشمند دیگر،دکمه تنظیم صدا و پاور/خاموش سمت راست فریم قرار دارند و جک 3.5 میلی متری صدا در بالای فریم قرار گرفته.شکاف شارژ تایپ سی نیز در پایین فریم قرار دارد و این چیدمان در 99 درصد گوشی های هوشمند امروزی تکراری است.

طراحی پشت این گوشی به خصوص در بخش دوربین شباهت زیادی به مدل ردمی نوت 13 دارد.لنز های دوربین به صورت ساده و بیرون زده در ردیف مثلثی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.پوکو M6 4G دو سیم کارت نانو همزمان را پشتیبانی میکند.این گوشی فاقد گواهی مقاومت است بنابر این باید به سرعت برای آن محافظ بدنه و صفحه تهیه کنید.

صفحه نمایشگر

صفحه نمایش پوکو M6 4G یک از پنل 6.79 اینچی از نوع IPS LCD با نرخ تازه سازی 90 هرتز ساخته شده است.این گوشی روشنایی 550 نیت را ارائه میدهد که نسبت به نسل قبل کمی بهتر و روشن تر است اما بروزرسانی چشمگیری در بخش نمایشگر وجود ندارد.رزولوشن 1080* 2460 مگاپیکسل پشتیبانی میشود.در خصوص محافظ نمایشگر اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و این مورد پس از عرضه جهانی این گوشی مشخص خواهد شد.نرخ رفرش ریت یا تازه سازی 90 هرتز عملکرد روان نمایشگر را ضمانت میکند و به راحتی بازی ها را اجرا میکند.

عملکرد و پردازنده و نرم افزار

پوکو M6 4G با اندروید 14 و رابط کاربری جدید و محبوب HyperOS عرضه میشود.این رابط کاربری مانند MIUI عمل میکند و ویژگی های سفارشی سازی متعددی را ارائه میکند ولی همچنان برنامه های از پیش نصب شده زیادی وجود دارد که حجم زیادی از دستگاه را اشغال میکند.اگرچه قابل حذف هستند اما عدم وجود این برنامه ها ترجیح هر کاربری است.

تراشه مدیاتک هلیو G91 Ultra قلب تپنده این گوشی هوشمند است که از 8 هسته (2*2.0 گیگاهرتز و 6*1.8 گیگاهرتز) تشکیل شده است.به عنوان پردازنده گرافیکی نیز Mali G-52 در کنار این تراشه قرار دارد.این گوشی برای کارهای سبک تا متوسط و استفاده روزمره مناسب است اما اگر به دنبال یک گوشی برای بازی میگردید،این گوشی پیشنهاد ما نیست!
پردازنده اصلی و گرافیکی نسبت به نسل قبل POCO M5 4G کاهش فرکانس و قدرت داشته است.این امر به سبب حفظ قیمت پایین برای عرضه این گوشی است.

پوکو M6 4G در دو نوع حافظه 256 گیگابایت و 128 گیگابایت با رم های به ترتیب 8 و 6 گیگابایت عرضه میشود.حافظه داخلی از نوع eMMC 5.1 است که سریعترین نیست اما کار آمد است.

دوربین

بخش جنجالی این گوشی دوربین اصلی آن است.دوربین پشت این گوشی از 50 مگاپیکسلی که در پوکو M5 4G وجود داشت به 108 مگاپیکسل ارتقا یافته است.لنز اصلی 108 مگاپیکسلی عریض با یک دوربین 2 مگاپیکسلی از نوع ماکرو ترکیب میشود.این دورین 2 مگاپیکسلی ماکرو که در اکثر شیائومی های مقرون به صرفه موجود است،کاربرد چندانی ندارد و صرفا یک لنز کمکی است.دوربین اصلی قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه را دارد.

دوربین سلفی نیز از 5 مگاپیکسل به 13 مگیکسل ارتقا یافته که این گوشی را به یک گزینه مقرون به صرفه مناسب برای عکاسی سلفی تبدیل میکند.دوربین سلفی نیز قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه را دارد.

کیفیت دوربین در نور کافی مناسب و واضح است اما در نور کم دچار افت کیفیت و نویز میشود.در حالت کلی،کیفیت تصاویر و ویدیو ها در این بازه قیمتی کاملا قابل قبول و مناسب است.

باتری

زیر بدنه مات و براق پوکو M6 4G یک باتری 5030 میلی آمپر ساعتی برای تامین برق این گوشی قرار دارد که با یک شارژؤ 33 واتی جفت میشود.باتری این گوشی به راحتی یک روز کامل در کنار شماست و بلاخره شارژر 33 واتی را در یک گوشی ارزان قیمت داریم که به سرعت قدرت را به این گوشی جذاب برمیگرداند و نیازی به سپری کردن 2 ساعت زمان شارژ نیست.

پوکو M6 4G یک گوشی ارزان قیمت و مقرون به صرفه است که برای کارهایی مانند فیلم دیدن،وب گردی و استفاده از برنامه هایی مانند نقشه و اسنپ و … مناسب است.اگر به دنبال یک گوشی برای بازی کردن یا عکاسی هستید این گوشی گزینه مناسبی برای شما نیست و باید به دنبال کمی هزینه بیشتر باشید.