همه چیز راجب لپ تاپ برند لنوو (LENOVO)

خرید لپ تاپ بخاطر تنوع زیاد برند و مدل های مختلف به کار سختی تبدیل شده است.بخصوص اگر قصد تعویض لپ تاپ تون رو داشته باشید.در این مقاله با ما همراه باشید تا انتخاب راحت تری هنگام خرید لپ تاپ داشته باشید.

اولین سوالی که موقع خرید ذهن مارو درگیر میکنه این هست که چه برندی بخریم؟ برند لنوو از گذشته تا حال یکی از برند های مقرون به صرفه ازنظر قیمتی بوده است.شرکت لنوو تنوع زیادی از لپ تاپ ها برای استفاده روزانه تا گیمینگ در اختیار کاربران خود قرار داده است . برسام گستر دانا با بررسی معایب و مزایا این برند لپ تاپ به شما کمک میکند تا بتونید با توجه به نیازتون لپ تاپ مورد مناسب برای استفاده خودتون رو از این برند انتخاب کنید.

تولید لپ تاپ لنوو

“گروه سهامی محدود لنوو” نام کامل این برند است. دفاتر مرکزی این برند در پکن، هنگ کنگ، سنگاپورو موریس ویل درایالت کارولینای شمالی آمریکا واقع شده است.دفتر پکن مرکزجهانی لنوو است . وقتی تاریخچه این شرکت را بررسی کنید، متوجه میشید که این شرکت در سال 1984 با نام Legend به معنای افسانه تاسیس شده است. لجند 6 سال پس از تاسیس، شروع به ساخت رایانه های شخصی تحت برند خودش کرد. همچنین این برند درسال 1998 کامپیوتر شخصی  Tianxi رو تولید کرد که به پرفروش ترین کامپیوتر تاریخ چین تبدیل شد و تنها درمدت یک سال ، 1 میلیون از این کامپیوتر فروخته شد. نام لجند از سال 2003 به لنوو تغییر یافت. این نام از ترکیب Le در کلمه Legend و Novo که در زبان لاتین معنای «نو» می‌دهد به وجود آمده است. به بیان دیگر لنوو یعنی اسطوره مدرن.

لپ تاپ برند لنوو با قیمت مقرون به صرفه و مشخصات فنی بالا، کاربرد زیادی برای مشاغل مختلف دارد. باتری های قوی، پردازنده های قدرتمند، کارت های گرافیکی با کیفیت و بسیاری ویژگی های مثبت دیگر از شاخصه های اصلی لنوو میباشند.اگر جزو افرادی هستین که ویژگی ظاهری لپ تاپ خیلی براتون مهمه ، لنوو میتونه یکی از بهترین انتخاب ها براتون باشه.لنوو دارای ظاهری زیبا و طراحی شیک و به روز میباشد، این لپ تاپ به سبب وزن سبکی که دارد بیشتر مورد پسند کاربران قرار میگیرد.

تنوع لپ تاپ لنوو

لنوو در عرضه و تولید محصولاتش تنوع خیلی زیادی رو ارائه کرده تا هر شخصی با هر نیازی و هر میزان هزینه ای توان خرید لپ تاپ از این برند رو داشته باشه.به همین سبب سری های تینک بوک ، تینک پد ، آیدیاپاد و لژیون رو به بازار عرضه کرده که در ادامه تفاوت هر سری و مدل رو برری میکنیم.

سری آدیاپاد لپ تاپ های لنوو

اولین مدل از لنوو که معرفی میکنیم ایدیاپاد (ideapad) لنوو هست که یکی شناخته شده ترین ها در بازار است.با توجه به قیمت های بسیار گزاف لپ تاپ این مدل از لپ تاپ های لنوو به دلیل طراحی بسیار زیبا و ساخت مطابق با نیاز مشتری به یک لپ تاپ کاربر محور و مشتری محور تبدیل شد.

آیدیاپد ۱ (Ideapad 1):

این سری مناسب انجام کارهای روزانه ، مثل وب گردی و یا دانشجویی که دارای قیمت های مناسب با سری CPU های پایین رده هستند.

آیدیاپد 3 (Ideapad 3)

این سری لپ تاپ برند لنوو نیز مانند  Ideapad 1 برای امور سبک و روزانه مناسب است اما با کیفیت و ظاهر بهتر. نمایشگرهای سری آیدیاپد 3 بین 14 تا 17 اینچ هستند که  این لپ تاپ را به یکی از گزینه های مناسب و اقتصادی تبدیل کرده است.

آیدیاپد 5 (Ideapad 5):

سری ایدیاپد 5 در واقع سری پیشرفته تر مدل قبلی است با ظاهری مشابه اما باطری و پردازنده قوی تر.بااین تفاوت که نمایشگر اون در دوسایز 14 و 15 اینچی است .

آیدیاپد 7 (Ideapad 7):

سری ایدیاپد 7 لپ تاپ هایی مناسب امور روزانه و میان رده هستند که قوی تر از سری های قبل هستند. این سری لپ تاپ ها بیشتر برای کاربرانی که استفاده طولانی مدت از سیستم دارند مناسب هستند.این سری لپ تاپ مدل هایی با صفحه نمایش لمسی نیز دارند.

آیدیاپد گیمینگ (Ideapad gaming):

اگر از طراحی ایدیاپد ها خوشتون میاد و دنبال یه لپ تاپ برای بازی های سنگین و حرفه ای با بهترین و مناسب ترین قیمت میگردید ایدیاپد گیمینگ انتخاب خیلی خوبی برای شماست.

آیدیاپد فلکس (Ideapad Flex):

این مدل لپ تاپ ها با صفحه نمایش 360 درجه هستند که برای کاربرانی که هم به لپ تاپ و هم به تبلت نیاز دارند و انتخاب بین یک مورد براشون سخت هستش گزینه مناسبی هست.

سری تینک پد لپ تاپ های لنوو

تینک پد (ThiknPad) ها جزو سری های تجاری شرکت لنوو هستند.جان سخت بودن این سری یکی از ویژگی های مهمه اون هاست . برای همین برای مشاغل خیلی حرفه ای و صنعتی اولین گزینه این مدل هستش علاوه بر جان سخت بودن این سری باتری خیلی قوی و صدای عالی و سیستم خنک کننده قوی در این سری اضافه شده است.

تینک پد سری C:

حرف C در این سری نشان دهنده سیستم عامل Chromebook  است که تمام لپ تاپ این سری دارای این سیستم عامل هستند بنابراین اگر جزو افرادی هستید که همیشه دنبال برنامه هایی هستید که در فروشگاه گوگل نیست میتونیم بگیم که این مدل مناسب شما نیست.

تینک پد سری E:

سری E جزو ارزان ترین و مقرون به صرفه های تینک پد هستند که برای فعالیت های روزمره مناسب اند.

تینک پد سری X:

لپ تاپ هایی با صفحه نمایش 11، 13 و 14 اینچی اند که برای افرادی که دوست دارند همیشه لپتاپ همراهشون باشه گزینه خوبیه، باتری قوی ویژگی بارز این سری است .

تینک پد سری P:

اگر دنبال یک لپ تاپ برای کار های گرافیکی و گیم های حرفه ای هستید باید در این سری دنبال لپ تاپ خود باشید.

سری تینک بوک لپ تاپ های لنوو:

بیشتر افراد سری تینک بوک لنوو را با سری تینک پد آن اشتباه می گیرند. لپ تاپ های سری ThinkBook لنوو در واقع نسخه اقتصادی و عمومی تر لپ تاپ های ThinkPad هستند. این سری از لپ تاپ ها موارد امنیتی مانند وبکم و حسگر اثر انگشت، استحکام با استفاده از فلز آلومینیوم در بدنه،  بهبود صدا، پردازنده های قدرتمند و میان رده و چند ویژگی دیگر را از سری تینک پد به ارث برده اند.

از تفاوت های سری تینکبوک و تینک پد پردازنده های ضعیف تر به نسبت سری تینک پد، قیمت های اقتصادی تر، طراحی ظریف تر و باریک تر، ارگونومیک تر بودن آن ها اشاره کرد.  لپ تاپ های سری تینک بوک می تواند دانشجوها، کاربران خانگی، بیزینس من ها و طراحان مبتدی و نیمه حرفه ای را راضی نگه دارد اما برای کارهای حرفه ای مناسب نمی  باشند.

سری لژیون لپ تاپ های لنوو

اگر جزو افرادی هستید که لپ تاپ را فقط برای گیم میخواهید هیچ گزینه بهتری جز Legion در لنوو پیدا نمیکنید. جدیدترین پردازنده ها در این سری به کار رفته، نمایشگر های عالی با رفرش ریت و وضوح بالا و کارت گرافیک های قدرتمند  NVIDIA و AMD که لازمه لپ تاپ های گیمینگ هستند.

یکی از عیب هایی که لژیون ها دارند میتوان به باتری ضعیف تری که نسبت سری های قبل دارند اشاره کرد ولی خب با پردازنده قوی که این مدل داره مشکلی بزرگی به حساب نمیاد.

از نظر ظاهری لژیون ها شباهت زیادی به لپ تاپ های گیمینگ داخل بازار ندارد ، ظاهری ساده بدون نورهای زیاد طراحی شده است.

مزایا

1.یکی از ویژگی های خوب لپ تاپ های لنوو عمر باتری زیادی هست که دارند و به همین دلیل بین کاربران شهرت زیادی دارد .

2.تنوع خیلی بالا در مدل و سری های متنوعی که داره باعث شده هر کاربری با توجه به نیازهای که داره بتونه لپ تاپ مورد نظرش رو تهیه کنه.

3. اکثرا برای ساخت این لپ تاپ از قطعات خیلی باکیفیت استفاده میشود که باعث میشوند در استفاده های طولانی مدت عمر بیشتری نسبت به بقیه برند ها داشته باشد .

4. قیمت های مناسب و مقرون به صرفه که هر قشری از جامعه توان خرید لپ تاپ را باتوجه به نیاز خود داشته باشد .

معایب

1. کاربرانی که از این مدل استفاده کردند اکثرا گزارش دادند که سیستم خنک کننده مناسبی ندارد .

2. برخی از مدل های لپ تاپ لنوو سنگین و حجم زیادی دارند که ممکن باعث اذیت برخی از کاربر ها شود .

3. نرم افزار هایی که به طور خودکار روی لپ تاپ هستند به راحتی پاک نمیشن و ممکن است که سرعت لپ تاپ را کاهش دهند.

برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی در خرید لپ تاپ میتونید با کارشناسان برسام تماس بگیرید تا انتخابی راحت تر و خریدی رضایت بخش داشته باشید.
تمامی مدل های لپ تاپ لنوو را با قیمت و مشخصات دقیق از این بخش میتونید بررسی کنید.