معرفی برترین گیمینگ میان رده 2024،پوکو X6 Pro 5G

بررسی POCO X6 Pro: یک معامله عالی

POCO X5 Pro که سال گذشته راه اندازی شد، به عنوان یک گزینه قانع کننده برای بازی بود، اگرچه برای اکثر طرفداران یک ارتقاء تکراری به نظر می رسید. با این حال، جانشین آن، POCO X6 Pro، داستان متفاوتی دارد.پوکو از سری X3 معرفی و عرضه شد و با سری های X4 و X5 اداه داد.سری پوکو به دلیل تمرکز روی بازی با ارائه چیپست های قدرتمند و قیمت کمتر از رقبا محبوبیت زیادی در بین گیمر ها پیدا کرد.چند روز پیش در 11 ژانویه 2024 جدیدترین مدل از این سری پر طرفدار معرفی شد،یعنی پوکو X6 Pro که از نسل های قبلی خود از نظر قدرت پردازنده فاصله زیادی گرفته است و یک ارتقای قابل توجه است و عملکردی بسیار بهتر از نسل قبلی خود دارد.این گوشی هوشمند از همان پنل AMOLED 120 هرتزی Redmi Note 13 Pro+ استفاده می‌کند ولی تقریباً دو برابر روشن‌تر است و با محتوای Dolby Vision کیفیت بالا را ضمانت میکند. سخت افزار داخلی به طور قابل توجهی سریعتر است، گوشی برای بازی عالی است، و شما یک دوربین خوب در پشت همراه با عمر باتری فوق العاده و شارژ سریع دارید. این گوشی با نرم افزار به روز شده HyperOS عرضه می شود. علاوه بر این، صفحه نمایش دستخوش تغییراتی شده است تا تجربه کلی بازی را بهبود بخشد. آیا این عوامل باعث می شود POCO X6 Pro یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد؟ این بررسی را بخوانید تا متوجه شوید.

 

طراحی بدنه

طراحی POCO X6 Pro حاوی ماهیت X4 Pro است که چند سال پیش عرضه شد. برای حفظ هزینه نسبتاً پایین، POCO یک ساختار پلاستیکی را برای X6 Pro انتخاب کرد اما با این حال،با وجود چیپست قدرتمند و طراحی شیک پوکو ایکس 6 پرو،این گوشی از ظاهری ارزان یا معمولی فاصله زیادی دارد.پنل پشتی در رنگ های مشکی و خاکستری با وجود ساختار پلاستیکی،نمایی شیشه مانند و منکس کننده دارد و با ختم شدن به فریم مات اطراف گوشی،حس یک گوشی بالا رده را در دست القا میکند.رنگ زرد در پشت ساختار چرم گیاهی است.این گوشی دارای تزئینات قابل توجهی از دوربین است که به جذابیت کلی آن می افزاید و به آن کمک می کند تا از سایرین متمایز شود. جزیره دوربین دارای طراحی مرمر مانند است و کمی از بدنه بیرون زده است.از آنجایی که این ماژول در تمام انواع آن مشکی است، یک طرح شیک با رنگ دوگانه بر روی دستگاه خواهید داشت. علاوه بر این، ماژول از سطح بیرون زده و از هر گونه لرزش در هنگام قرار دادن تلفن صاف روی سطح جلوگیری می کند. برای ایجاد یک تناسب بدون درز، کناره‌های دکو منحنی هستند تا از هرگونه ساییدگی ناشی از در دست گرفتن دستگاه جلوگیری شود.ماژول دوربین چهار حلقه جداگانه برای دوربین ها و یک فلاش LED را در خود جای داده است. همچنین متن “POCO” و “64MP OIS” روی آن حک شده است. با بررسی رنگ مشکی آن متوجه شدیم اثر انگشت و لکه روی آن نمایان میشود.با این حال، نکته خوب این است که POCO یک کیس TPU با کیفیت خوب را با دستگاه همراه می کند. این نه تنها اثر انگشت را حفظ می کند، بلکه جذابیت کلی گوشی را افزایش می دهد و از افتادن و افتادن جزئی محافظت می کند.علاوه بر این، POCO X6 Pro دارای یک درگاه USB Type-C برای شارژ و انتقال داده است. این گوشی از خروجی دو بلندگو با Dolby Atmos پشتیبانی می کند و صدایی بلند و واضح را ارائه می دهد. اگرچه ممکن است این گوشی به جک هدفون 3.5 میلی‌متری مجهز نباشد، اما از صدای با وضوح بالا برای تجربه شنیداری بهتر از طریق هدفون‌های بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. برای امنیت، این گوشی هوشمند از یک اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش برای تجربه باز کردن سریع و ایمن استفاده می کند. X6 Pro همچنین دارای گواهی حفاظت ضد پاشش آب IP54 است. برای ورودی/خروجی، دکمه های تنظیم صدا و پاور در سمت راست، USB نوع C، سینی سیم کارت دوگانه و یکی از بلندگوها در پایین و سمت بالا دارای بلندگوی دیگر و بلستر IR است.پوکو ایکس 6 پرو 186 گرم وزن دارد.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش POCO X6 Pro یک ارتقاء جزئی نسبت به مدل قبلی خود یعنی X5 Pro است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع CrystalRes 1.5K Flow AMOLED DotDisplay با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​(تا 120 هرتز)، حداکثر روشنایی 1800 نیت، Dolby Vision، HDR10+ و طیف رنگی 100 درصد گسترده است. علاوه بر این، صفحه نمایش دارای حاشیه های نازک، محافظ Corning Gorilla Glass 5 و یک سوراخ نسبتا کوچک برای دوربین سلفی است.این همان نمایشگری است که در ردمی نوت 13 پرو پلاس نیز استفاده شده اما دو برابر روشن تر!تجربه مشاهده به اندازه مشخصات فنی چشمگیر است. بازتولید رنگ در POCO X6 Pro با سایر گوشی های هوشمند در این بخش برابری می کند. علاوه بر این، نسبت کنتراست فوق‌العاده و زوایای دید چشمگیر را تولید می‌کند و دستگاه را در میان دسته بندی گوشی‌های هوشمند گران‌تر قرار می‌دهد. روشنایی برای یک میان رده نیز قابل ستایش است و دید بی دردسر در فضای باز را حتی در زیر نور مستقیم خورشید تضمین می کند. پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+ که در پلتفرم‌هایی مانند Netflix در دسترس است، تجربه تماشا را در حین تماشای برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های پشتیبانی شده غنی‌تر می‌کند.این شرکت صفحه نمایش پوکو ایکس 6 را “نمایشگر لمسی مرطوب” می نامد که برای جلوگیری از لمس های کاذب ناشی از تعریق در حین بازی یا قرار گرفتن در معرض آب طراحی شده است. در آزمایش‌ با قطره‌های کوچک آب روی صفحه، به‌طور یکپارچه کار کرد. با این حال، توصیه می کنیم آن را در معرض باران شدید قرار ندهید، زیرا این گوشی تنها دارای گواهی IP54 است. 

 

دوربین

به سراغ دوربین‌ها برویم، POCO X6 Pro با تنظیمات دوربین پشتی سه‌گانه همراه با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال داخلی، ۸ مگاپیکسل فوق عریض و ماکرو ۲ مگاپیکسلی عرضه می‌شود.دوربین ها همچنین انتظارات یک گوشی هوشمند متمرکز بر بازی را برآورده می کنند. برخلاف مدل های قبلی خود، POCO X6 Pro با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی عرضه می شود که با سنسور 108 مگاپیکسلی قبلی فاصله دارد. با این حال، کاهش وضوح با افزایش پایداری همراه است، با پشتیبانی از OIS (تثبیت‌کننده تصویر نوری) و EIS (تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر). دوربین پشتی نیز از دوربین های 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو پشتیبانی می کند که بدون تغییر باقی می مانند. در جلو، این گوشی دارای یک دوربین 16 مگاپیکسلی برای سلفی و تماس ویدیویی است. برای گوشی‌های هوشمند مبتنی بر بازی/عملکرد، دوربین‌ها عکس‌های قابل احترامی را تولید می‌کنند که باید اکثر کاربران معمولی را راضی کند. با این حال، اگر شما علاقه مند به ثبت تصاویر و عکاسی هستید، ممکن است دوربینی قوی تر بخواهید. تصاویر حتی در نور کم، به دلیل تثبیت، واضح هستند، اما قرار گرفتن در معرض جزئیات کمی ضعیف به نظر می رسد. بازتولید رنگ،در عین حال، خوب به نظر می رسد. گاهی اوقات کمی رنگ بیش از حد اشباع شده است، اما همچنان واقعی و زنده است. رنگ ها با غروب خورشید کمی کاهش می یابند، اما این در مورد اکثر میان رده ها یکسان است.

در ادامه، عکس‌های ماکرو برای نماهای نزدیک در مناطقی با شرایط نور کافی قابل قبول هستند. دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی سلفی‌های دلپذیری را ارائه می‌کند اما جزئیات چهره را صاف می‌کند. حالت پرتره در تلفن با تشخیص لبه نیاز به بهبود دارد.

پردازنده و عملکرد

با توجه به عملکرد POCO X6 Pro، پردازنده مدیاتک Dimensity 8300 Ultra SoC آن را هدایت می کند. این یک چیپست میان رده جدید با چهار هسته عملکردی Arm Cortex-A715 و چهار هسته کارآمد Cortex-A510 است که به ترتیب با فرکانس 3.35 گیگاهرتز و 2.2 گیگاهرتز کار می کنند. این شرکت یک محفظه بخار بزرگ 5000 میلی متری را اضافه کرده است که قبلاً منحصر به فرد گوشی هوشمند سری F و WildBoost Optimization 2.0 بود. گفته می شود که مورد دوم گیم پلی سریع و روان را ارائه می دهد. علاوه بر این، چیپست از رم سریع LPDDR5X (تا 12 گیگابایت) و تا 512 گیگابایت حافظه UFS 4.0 پشتیبانی می کند. هیچ کارت میکرو اس‌دی روی گوشی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی وجود ندارد. به هر حال، POCO X6 Pro عملکرد قابل تحسینی دارد. چیپست بدون توجه به سنگینی کارهایی مانند چند وظیفه ای، عملکرد روان را تضمین می کند. پوکو ایکس 6 پرو می تواند چندین برنامه را همزمان در پس زمینه در حال اجرا نگه دارد. در مورد امتیازات بنچمارک، آنها نزدیک به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 پرچمدار هستند. در AnTuTu، این گوشی هوشمند امتیاز فوق العاده 13,31,887 را به دست آورد، در حالی که در Geekbench به ترتیب در تست های تک هسته ای و چند هسته ای امتیاز 1,355 و 4,315 را به دست آورد. تست دریچه گاز CPU نیز به همان اندازه خوب به نظر می رسد و گوشی هوشمند 81 درصد از حداکثر خروجی خود را انجام می دهد. با توجه به محفظه بخار موثر، گوشی حتی تحت بارهای شدید گرم نمی شود. وقتی صحبت از بازی به میان می‌آید، POCO X6 Pro بدون زحمت BGMI را با حداکثر تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم پشتیبانی می‌کند. تلفن پس از استفاده طولانی مدت کمی گرم می شود، اما به طور مداوم کنترل حرارتی خود را حفظ می کند.

 

سیستم عامل و رابط کاربری

POCO X6 Pro اولین گوشی هوشمند در سری پوکو از شیائومی است که HyperOS جدید شیائومی را خارج از جعبه اجرا می کند. این سیستم عامل انحراف از پوسته آشنای MIUI است که در تلفن های هوشمند قبلی POCO دیده می شد. HyperOS مبتنی بر اندروید 14 است. به نظر تفاوت قابل توجهی با نسخه قبلی خود ندارد، و تغییرات جزئی اینجا و آنجا وجود دارد، مانند شخصی سازی صفحه قفل، که به کاربران اجازه می دهد تصاویر خود را با عمق میدان و سبک های دیگر مشابه iOS تنظیم کنند. با این حال، به طور کلی، پوسته مشابه نسخه جهانی MIUI 14 در Redmi Note 13 Pro+ است که اخیراً راه اندازی شده است. ویژگی‌های هوش مصنوعی که امکان تغییر پس‌زمینه تصویر را در برنامه گالری و کپی کردن تصویر در کلیپ بورد را ارائه می‌دهد. کنترل پنل نیز مجدداً طراحی شده است، اما بنا به دلایلی، نماد «تنظیمات» با بقیه جابه‌جا شده است و پیدا کردن آن را دشوار می‌کند. خود پنل ممکن است از اصلاح بیشتر بهره مند شود زیرا در حال حاضر بر روی صفحه نمایش به هم ریخته به نظر می رسد. وقتی صحبت از شلوغی شد، این نرم افزار با چندین برنامه شخص ثالث بارگذاری شده است که به تجربه کاربر تا حدودی کمک می کند. خوشبختانه، با HyperOS، می‌توانید اکثر این برنامه‌ها، از جمله ماشین‌حساب، اسکنر و برنامه‌های امنیتی بومی شیائومی را حذف کنید.

در حالی که تلاش برای ارائه یک تجربه کاربری تمیز به درستی قابل قدردانی است، کاش در وهله اول هیچ برنامه شخص ثالثی وجود نداشت. به هر حال، اگر به سفارشی‌سازی علاقه دارید، از تلاش این شرکت با HyperOS قدردانی خواهید کرد، که با به‌روزرسانی‌های آینده بهتر خواهد شد. با توجه به این نکته، POCO قول داده است تا سه سال به روز رسانی نرم افزار اصلی و چهار سال به روز رسانی امنیتی برای سری X6 ارائه شود.

 

باتری وشارژدهی

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی POCO X6 Pro مانند مدل قبلی خود یعنی X5 Pro است. حتی شارژر توربو 67 واتی نیز بدون تغییر باقی می ماند و تقریباً 40 تا 45 دقیقه طول می کشد تا سوخت گوشی هوشمند از 0 تا 100 درصد افزایش یابد. پس از آن، این تلفن به اندازه کافی قادر است تا یک روز کامل را حتی با انجام بازی دوام بیاورد. در تست باتری PC Mark، POCO X6 Pro به امتیاز 12 ساعت و 25 دقیقه دست یافت. 

جعبه گشایی و محتویات باکس

  • تلفن همراه POCO X6 Pro
  • شارژر 67 واتی
  • کابل USB Type-C
  • ابزار خروج سیم کارت
  • کیس محافظ TPU
  • راهنمای شروع سریع