قدرتمندترین پردازنده جهان،در دل پرچمدار جدید شیائومی 14 Pro

قوی ترین گوشی 2023 از نظر پردازنده تراشه و دوربین چیه

اولین گوشی هوشمند با قدرتمند ترین تراشه 2023،شیائومی 14 پرو

سری 14 شیائومی به طور رسمی در چین رونمایی شده است و در اول نوامبر 2023 به بازار جهانی عرضه شد. با انتشار جدیدترین دستگاه پرچمدار خود، شیائومی 14، این شرکت همچنان مرزهای نوآوری را پیش می برد.شیائومی سری 14 و 14 پرو با ارائه سیستم دوربین قدرتمند در کنار هوش مصنوعی،صفحه نمایشی بسیار روشن و جذاب، شارژ فوق سری با پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 3، تجربه کاربری یکپارچه و مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته را ارائه می دهد. این مقاله به بررسی مشخصات کلیدی، ویژگی‌های نوآورانه و تأثیر بالقوه این دستگاه در بازار گوشی‌های هوشمند می‌پردازد.در ابتدای باید گفت،ظاهرا فرق بین شیائومی 14 و 14 پرو تنها اندازه نمایشگر بزرگتر است.با این وجود اگر شیائومی اسم 14 پرو را،14 پلاس می گذاشت شاید بیشتر حق مطلب را ادا میکرد.

 

جعبه گشایی

از نظر بسته بندی، 14 پرو در جعبه ای مشکی عرضه می شود که نشان قرمز لایکا در بالای آن برجسته است. جدا از خود گوشی، یک کیف بسیار زیبا در داخل بسته و همچنین یک شارژر 120 واتی وجود دارد.شیائومی در نهایت از انتقال داده USB 3.2 پشتیبانی می کند، با 14 Pro از 10 گیگابیت در ثانیه و 14 از 5 گیگابیت در ثانیه انتقال داده خواهید داشت. اما کابل موجود در بسته هنوز فقط از USB2.0 پشتیبانی می کند.

 

طراحی بدنه

با شروع ویژگی‌های طراحی پرچم‌دار امسال، شیائومی 14 پرو گواهی بر تعهد این برند به طراحی پیشرفته و کیفیت ساخت بی‌عیب و نقص است. در حوزه دستگاه‌های پرچمدار، شیائومی از خود پیشی گرفته و دستگاهی را ارائه می‌کند که زیبایی‌شناسی را با عملکرد هماهنگ می‌کند. ویژگی بارز طراحی شیائومی 14 پرو، صفحه نمایش “حاشیه فوق العاده باریک” آن است، ویژگی که کمی پیچیدگی را به دستگاه اضافه می کند. نمایشگر، اگرچه کاملاً خمیده نیست، اما دارای انحنای جزئی است که جذابیت بصری کلی را افزایش می دهد. در نگاه اول به قسمت جلویی صفحه، اکثر مردم فکر می کنند که این یک گوشی با صفحه نمایش مستقیم است، اما در واقع انحنای کوچک و یکسانی در همه طرف های صفحه نمایش وجود دارد.  تقارن لبه های صاف از جلو به عقب، ساخته شده از مواد مستحکم، به یکپارچگی ساختاری دستگاه کمک می کند.وقتی گوشه ها را از نزدیک نگاه کنید، یک قوس گرد پیدا خواهید کرد، در عین حال، به دلیل حاشیه بسیار کوچک، صفحه نمایش مانند شناور روی شیشه است. وقتی روی قاب تمرکز می کنید، قوام انحنای جلو و عقب خود را نشان می دهد که دیدن آن بسیار زیبا است. طراحی پشت سری 14 شیائومی از مدل قبلی خود پیروی می کند. صفحه نمایش خمیده و پشت، دوربین مستطیلی و قاب تیتانیومی ممتاز شیائومی 14 پرو را داریم. یک تغییر قابل توجه در طراحی دوربین پشتی، برآمدگی دوربین بزرگ شده است که با بافت زیبای «پاریس استود» که حسی ظریف و جواهر مانند را به شما القا می‌کند، توجیه می‌شود. لبه عمودی فلزی، منحنی ظریف، گرفتن راحت را تضمین می کند و کار با دستگاه را آسان می کند. محل قرارگیری دکمه ها ثابت می ماند و دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست قرار دارند. بلندگوهای استریو بالا و پایین را زیبا می کنند و درگاه و میکروفون Type-C را در پایین قرار می دهند. شیائومی سه گزینه رنگ پنل براق ارائه می دهد: مشکی تیره الهام گرفته از ماه، سفید نقره ای و سبز راک الهام گرفته از طبیعت. کیفیت ساخت عالی است و دارای شیشه کریستال دو طرفه شیائومی Dragon برای نوع شیشه ای است.  ادعای شیائومی مبنی بر 99٪ تیتانیوم با خلوص بالا و مواد آلیاژ آلومینیوم با استحکام بالا که به دقت در یک بدنه ترکیب شده اند، بر تعهد آن به عالی بودن تأکید می کند. این دستگاه در دست بسیار قابل توجه است، با نوع شیشه ای با وزن 223 گرم و گزینه تیتانیوم کمی سنگین تر با وزن 230 گرم. با وجود وزن، شیائومی 14 پرو باریک نیست و ضخامت آن 8.49 میلی متر است. با این حال، این ضخامت به مقاومت در برابر پاشش IP68 دستگاه کمک می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا در عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه مقاومت کند – تضمینی از دوام در محیط‌های مختلف. در خاتمه، طراحی و کیفیت ساخت شیائومی 14 پرو، تسلط این برند را در ایجاد دستگاهی پرچمدار که ظرافت را با عملکرد قوی ترکیب می کند، به نمایش می گذارد.شیائومی از نوع جدیدی از شیشه برای محافظت از جلو و پشت سری 14 شیائومی به نام شیشه سرامیکی بهره می برد. این یک ماده اختصاصی است که توسط شرکت داخلی توسعه یافته است، دقیقاً شبیه شیشه Kunlun که هواوی در مدل های خود استفاده می کند.

 

نمایشگر فوقالعاده روشن و پر جنب و جوش

شیائومی 14 پرو دارای صفحه نمایش 6.73 اینچی LTPO OLED است که از فناوری پیشرفته LTPO برای افزایش بهره وری انرژی به میزان قابل توجهی بهره می برد. این امر به ویژه در زمینه نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا قابل توجه است، که می تواند تا 1 هرتز از پانل 120 هرتزی کاهش یابد و از حفظ باتری بهینه اطمینان حاصل کند. فناوری  C8به تلفن اجازه می‌دهد تا حداکثر روشنایی 3000 نیت را در صورت نیاز داشته باشدصحبت از نرخ‌های تازه‌سازی، این دستگاه نرخ تازه‌سازی نرم و مورد انتظار ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند که انیمیشن‌های روان و انتقال یکپارچه برنامه‌ها را ارائه می‌دهد. رزولوشن صفحه نمایش 1440×3200 پیکسل است که نتیجه آن 522ppi قابل توجه است. در حالی که کیفیت صفحه نمایش عالی مدل قبلی خود، شیائومی 13 پرو را حفظ می کند، محتوای واضح و کیفیت رنگ بهبود یافته تجربه بصری خیره کننده ای را ایجاد می کند. افزودن کم نور DC با کاهش قدرت نمایشگر در سطوح روشنایی کمتر، عمر باتری را بیشتر بهبود می بخشد. شیائومی 14 پرو همچنین از طیف رنگ گسترده P3 پشتیبانی می کند و فضای رنگی دستگاه را برای تجربه بصری غنی تر گسترش می دهد.صفحه نمایش فوق العاده 1.5K، همراه با فناوری Dolby Vision و پشتیبانی از HDR10+، مشاهده محتوا را به سطحی عالی ارتقا می دهد.برای محافظت از دستگاه، شیائومی از Longjing Glass استفاده می کند، ماده ای بادوام و مقاوم در برابر خش که از شیشه معمولی گوشی های هوشمند پیشی می گیرد. حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش، مجهز به فناوری حسگر نوری، لایه‌ای از امنیت را اضافه می‌کند و در عین حال باز کردن سریع و کارآمد قفل را تضمین می‌کند.اگرچه به سرعت سنسورهای اولتراسونیک در برخی از پرچمداران سامسونگ نیست، اما همچنان سطح قابل توجهی از سرعت را ارائه می دهد که به طور یکپارچه در صفحه نمایش ادغام شده است تا تجربه کاربری شیک و ایمن را تجربه کنید. صفحه نمایش شیائومی 14 پرو گواهی بر تعهد این برند به ارائه فناوری پیشرفته و تجربه بصری استثنایی به کاربران است.شیائومی 14 با صفحه نمایش 6.36 اینچی AMOLED کوچکتر با وضوح 1200 در 2670 و 460 PPI عرضه می شود. این یکی همچنین دارای حداکثر روشنایی 3000 نیت و نرخ تجدید 120 هرتز است. به نظر می رسد تنها تفاوت بین این دو پنل اندازه و وضوح است

دوربین لایکا

Xiaomi 14 Pro با سیستم دوربین چشمگیر خود که دارای سنسور پیشرفته سونی است، استاندارد جدیدی را در عکاسی با موبایل ایجاد می کند. راه‌اندازی دوربین سه‌گانه، که هر کدام دارای لنز 50 مگاپیکسلی هستند، نتایج خیره‌کننده‌ای را در سناریوهای مختلف ارائه می‌دهند. دوربین اصلی با سنسور 50 مگاپیکسلی و دیافراگم فوق‌العاده سریع f/1.4 توجه را به خود جلب می‌کند. این دیافراگم عریض عملکرد استثنایی را هم در نور روز و هم در شرایط کم نور تضمین می‌کند و نور طبیعی را ثبت می‌کند و عکس‌هایی واضح و پر جنب و جوش ارائه می‌دهد. حالت بوکه یا پرتره به همان اندازه چشمگیر است و تاری پس زمینه دلپذیری را به نمایش می گذارد که کیفیت کلی عکس های شما را افزایش می دهد.لنز تله فوتو با حفظ رزولوشن 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 از زوم اپتیکال تا 3.2 برابر پشتیبانی می کند و تصاویر با کیفیت بالا را حتی در فاصله دور تضمین می کند. زوم دیجیتال 10 برابر نیز در دسترس است.لنز فوق عریض دارای سنسور 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و میدان دید 115 درجه است. عکس‌های نور روز واضح هستند، با بازتولید رنگ و وضوح چشمگیر.وقتی صحبت از عکاسی در نور کم می شود، لنز اصلی بدون نیاز به حالت شب عالی است. وضوح و رنگ های طبیعی در شرایط کم نور گواهی بر قابلیت های دوربین است. ویژگی «دیافراگم متغیر» به کاربران این امکان را می‌دهد که دیافراگم را از f/1.4 برای حداکثر دریافت نور تا f/4.0 برای گرفتن سایه‌های بیشتر تنظیم کنند.فیلمبرداری در Xiaomi 14 Pro به اوج جدیدی می رسد و از وضوح تصویر 8K در 24 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. همچنین گزینه های 4K، از 24 فریم در ثانیه تا 60 فریم در ثانیه، وجود دارد که انعطاف پذیری را برای عکاسی در شرایط مختلف فراهم می کند. قابلیت بزرگنمایی در حین ضبط، نویز را به حداقل می رساند و دقت رنگ عالی را حفظ می کند. خوشبختانه قابلیت فیلمبرداری Dolby Vision HDR+ را با ویدیو دریافت می‌کنید که باعث می‌شود ویدیوها همه‌جانبه‌تر به نظر برسند.دوربین سلفی با لنز 32 مگاپیکسلی نسبت به Xiaomi 13 بدون تغییر باقی مانده است، اما اکنون دارای قابلیت ضبط 4K است. این ارتقاء برای کسانی که از گرفتن ویدیوهای با کیفیت بالا یا عکس های سلفی لذت می برند، یک موهبت است.

عملکرد 14 پرو

شیائومی 14 پرو از نظر عملکرد یک نیروگاه قدرتمند است و به اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده است. اسنپدراگون 8 نسل 3 بهترین تراشه گوشی است. بله، حتی بهتر از A17 Pro. نه تنها CPU این بار افزایش فرکانس دارد، بلکه یک هسته کوچک را با یک هسته بزرگ دیگر جایگزین می کند. فرکانس و اندازه پردازنده گرافیکی قدرتمند بیشتر شده است. در حالی که سرعت ساعت ثابت باقی می ماند، یک پیشرفت متوسط ​​و در عین حال قابل توجه مشاهده می شود که از 3.2 گیگاهرتز در شیائومی 13 پرو به 3.3 گیگاهرتز در شیائومی 14 پرو تغییر می کند.CPU بهبود قابل توجهی 32٪ دریافت می کند که منجر به بهبود قدرت محاسباتی برای ویژگی های AI با افزایش قابل توجه 98٪ می شود. این دستگاه حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR5X و یک ترابایت فضای ذخیره سازی جادار ارائه می دهد که نوع 128 گیگابایتی را حذف می کند و فضای کافی را برای نیازهای کاربران تضمین می کند.اگر گیمر هستید، می‌دانید که جزئیات چقدر برای شما مهم هستند و پردازنده گرافیکی Adreno 750، گرافیک بیشتر، عمق رنگ 10 بیتی بالاتر و FPS بالاتر برای تجربه‌های بازی در سطح پرچمدار ارائه می‌دهد. این Adreno 750 نیز بهبود یافته است و شما همچنین 20 درصد افزایش نسبت به نسل قبلی پردازنده های گرافیکی موبایل دریافت خواهید کرد. بازی‌هایی مانند SHADOW LEGENDS، FREE FIRE و ASPHALT 9 به لطف سیستم خنک‌کننده پمپ سرد حلقه‌ای شکل نوآورانه شیائومی، عملکرد و کاهش حرارت را بهبود بخشیده‌اند. سیستم اتلاف گرمای پیشگامانه از طراحی کانال جداسازی گاز-مایع استفاده می‌کند و سه برابر هدایت حرارتی VC سنتی را به دست می‌آورد. این به طور موثر دمای هسته را کاهش می دهد و عملکرد بالا پایدار را ارتقا می دهد.از نظر عملکرد GPU، به جرات می توان گفت که هیچ SOC روی هیچ گوشی نمی تواند با عملکرد 8 Gen 3 برابری کند. در معیار GPU، هنوز 20 درصد بهبود در مقایسه با 8 Gen 2 وجود دارد. 

 

HyperOS

شیائومی با معرفی جدیدترین نوآوری خود، HyperOS که به تازگی رونمایی شده Xiaomi 14 Pro را همراهی می کند، جهشی بزرگ در حوزه سیستم عامل های گوشی های هوشمند برداشته است. و بر اساس اندروید 14 جدیدتر ساخته شده است. HyperOS با جدا شدن از MIUI قدیمی که در سال 2010 شروع به کار کرد و با MIUI 14 به اوج خود رسید، نشان دهنده هجوم شیائومی به تجربه کاربری هوشمندتر، ایمن تر و مرتبط تر است.

با HyperOS، شیائومی به طور بلندپروازانه چهار هدف کلیدی را هدف قرار می دهد: “بازسازی سطح پایین، اتصال هوشمند متقابل، هوش فعال و امنیت سرتاسر”. این به کاربران نوید یک تعامل جدید و بدون درز با دستگاه های خود را می دهد و تجربه ای پیشرفته را تضمین می کند.در حالی که بررسی درون دستی حسی آشنا را منعکس می‌کند که یادآور MIUI است، تغییرات ظریف مشهود است. پانل اعلان‌ها شکلی گرد را برای نمادها در نظر می‌گیرد و نمادهای برنامه ظاهری مربعی با گوشه‌های گرد کمی دارند. با این حال، برخی از کاربران ممکن است عدم وجود متن در اعلان‌ها را یک چالش بالقوه تنظیم بدانند.در حالی که کشوهای برنامه و انیمیشن‌های باز، ویژگی عملکرد نرم MIUI را بدون تاخیر یا اشکال حفظ می‌کنند. تغییرات قابل توجه شامل انیمیشن شارژ ساده، انحراف از تصاویر پویاتر MIUI 14 است. HyperOS ویژگی‌هایی را معرفی می‌کند که یادآور رقبایی مانند اپل است، با “AI Image Background Removal” به کاربران اجازه می‌دهد با حذف پس‌زمینه تصاویر، استیکرها و طراحی سفارشی ایجاد کنند. علاوه بر این، یک حالت تصویر زمینه جدید به کاربران امکان می دهد دستگاه خود را با طراحی های ساعت شخصی شخصی سازی کنند. شیائومی همچنان به استراتژی به‌روزرسانی قوی خود متعهد است و به کاربران قول می‌دهد ۴ سال به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل و ۵ سال وصله‌های امنیتی نرم‌افزاری چشمگیر را ارائه دهند. این تضمین می کند که کاربران Xiaomi 14 همچنان از جدیدترین ویژگی ها و پیشرفت های امنیتی برای مدت طولانی لذت خواهند برد. همانطور که HyperOS وارد صحنه می شود، شیائومی تعهد خود را برای ارائه یک تجربه تلفن همراه هوشمندتر، متصل تر و ایمن تر به کاربران تایید می کند.

 

باتری و شارژدهی

با نگاهی به بخش باتری، شیائومی 14 پرو با یک باتری موثر 4880 میلی آمپر ساعتی با کارآمدی بالا عرضه می شود که تجربه ای یکپارچه را برای فعالیت های روزانه فراهم می کند. به یاد داشته باشید، کاربران باید مراقب نمایشگر روشن‌تر باشند، زیرا بازی مداوم و مصرف رسانه ممکن است منجر به عمر باتری کوتاه‌تر شود و دستیابی به دو روز کامل استفاده را دشوار کند. آزمایش واقعی نشان می دهد که پخش یک فیلم فول اچ دی برای چهار قسمت از مجموعه ای مانند «FLASH» در نتفلیکس تقریباً 24 درصد از باتری را مصرف می کند. درگیر شدن در یک جلسه بازی شدید یک ساعته با Genshin Impact در تنظیمات HDR و روشنایی کامل، 16 درصد اضافی مصرف می‌کند که در مجموع 62 درصد شارژ باتری را تنها در پنج ساعت استفاده مصرف می‌کند. واضح است که عملکرد باتری شیائومی 14 پرو در صورت استفاده منظم عالی می شود، اما با فعالیت های پرمصرف منابع، سریع تر از بین می رود. فناوری شارژ دوم سیمی «ThePaper» شیائومی نوید قدرت شارژ استثنایی را می دهد و دستگاه همراه با یک شارژر 120 واتی عرضه می شود. در حالی که شیائومی ادعا می کند 100٪ در 18 دقیقه شارژ می شود، آزمایش های واقعی نشان می دهد که مدت زمان کمی طولانی تر از 22 تا 26 دقیقه است. علاوه بر این، این دستگاه از شارژ بی سیم با 50 وات پشتیبانی می کند که در 40 دقیقه به شارژ کامل می رسد – یک ویژگی راحت برای مسافران مجهز به پاور بانک. علاوه بر این، شیائومی 14 پرو شارژ معکوس 10 واتی را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد دستگاه های دیگر را با استفاده از باتری داخلی گوشی هوشمند شارژ کنند. Xiaomi 14 Pro با قابلیت‌های شارژ همه‌کاره‌اش، به کاربران اطمینان می‌دهد که در سناریوهای مختلف انرژی خود را حفظ می‌کنند و آن را به یک همراه ایده‌آل برای کسانی که در حال حرکت هستند.

چرا شیائومی 14 پرو بخریم؟

به طور خلاصه، Xiaomi 14 Pro چراغی برای علاقه مندان به فناوری است که به دنبال نوآوری هستند. با یک مجموعه دوربین بازسازی‌شده که دارای دیافراگم بهبود یافته و فناوری دیافراگم متغیر است، تجربه بصری واقعاً فریبنده است.با استفاده از اسنپدراگون 8 نسل 3، عملکرد عالی است و با رابط کاربری یکپارچه با HyperOS شیائومی تکمیل شده است. با این حال، این دستگاه پرچمدار دارای چند معاوضه است. طراحی ضخیم تر باقی می ماند و از روند گوشی های هوشمند باریک تر منحرف می شود.علاوه بر این، عدم وجود جک 3.5 میلی‌متری صدا ممکن است برای کسانی که به هدفون‌های سنتی وابسته هستند، چالشی ایجاد کند. علی‌رغم این ملاحظات، شیائومی 14 پرو به عنوان گواهی بر تعهد شیائومی به جلو بردن مرزها در فناوری ایستاده است. آینده را در آغوش بگیرید. تبدیل می‌کند.