شیائومی Mix Flip ، قاتل Z Flip و Razr رونمایی شد

شیائومی رسما از Mix Flip در کنار نسل چهارم Mix Fold رونمایی کرد .شیائومی که با معرفی سری میکس محبوبیت زیادی در بازار های جهانی پیدا کرده،اکنون یک مدل جدید به این کلکسیون خود اضافه کرده که قاتل رقیب سرسخت آن یعنی سامسونگ گلکسی زد فلیپ است.سری میکس که با معرفی و عرضه به دلیل دارا بودن نمایشگر های با حاشیه فوق العاده باریک بسیار محبوب شدند اکنون عضو جدیدی در خانواده خود دارند که از نظر قیمتی رقیب سرسختی برای تولید کنندگان تلفن های هوشمند تاشو است.شیائومی آخرین بازیکنی است که وارد عرصه گوشی های تاشو شده است.می میکس فلیپ معرفی و عرضه شد. . بزرگترین نکته برجسته میکس فلیپ صفحه نمایش پوششی آن است که یک صفحه نمایش لبه به لبه گسترده ارائه می دهد که رقبای تلفن تاشو خود را شرمنده می کند.

این شرکت مستقر در پکن، تلفن تاشوی افتتاحیه خود، Mix Flip را قبل از عرضه در چین در روز جمعه به نمایش گذاشت. Mix Flip از صفحه‌نمایش بیرونی بزرگی استفاده می‌کند که در گوشی‌های تاشو اخیر دیده می‌شود، مانند Galaxy Z Flip 6 سامسونگ و Razr Plus 2024 موتورولا. در دو سال گذشته، گوشی‌های تاشو دستخوش تغییراتی در طراحی شده‌اند و بسیاری از تغییرات روی صفحه‌نمایش رخ داده است.این تحول در طراحی توسط گوشی‌ساز چینی Oppo آغاز شده است، که در اواخر سال 2022 با معرفی یک صفحه‌نمایش پوششی عمودی برای اولین تلفن تاشو خود، Find N2 Flip، طراحی جلد گوشی‌های تاشو را متحول کرد.

شیائومی تایید کرده است که این گوشی از جدیدترین پرچمدار Snapdragon 8 Gen 3 SoC، مجهز به اپتیک لایکا با لنز Summilux با دیافراگم بزرگ بهره می برد و تصویر دوربین دوگانه پشتی تعبیه شده در صفحه بیرونی، یک قاب فلزی و چندین رنگ را نشان می دهد.این گوشی در سه رنگ اصلی مشکی،سفید و بنفش عرضه میشود که رنگ بنفش آن،دارای دو حالت مات و شیاردار است.

صفحه نمایش پوششی از یک پنل 4.01 اینچی AMOLED استفاده می کند که دارای تراکم پیکسلی بالای 460ppi، نرخ تجدید 120 هرتز و حداکثر روشنایی 3000 نیت است. علاوه بر داشتن مجموعه‌ای از صفحه‌های قفل پویا سرگرم‌کننده و جالب روی جلد، نمایشگر کاور Mix Flip از بیش از 200 برنامه پشتیبانی می‌کند و حتی اگر دستگاه را در جهت درست باز کرده‌اید، یک صفحه‌کلید با اندازه کامل را نشان می‌دهد.

به دلیل نمایشگر بزرگتر و قابل استفاده تر، کاربران Mix Flip می توانند نگاهی واضح به اعلان های خود داشته باشند و اکثر کارهای روزمره را بدون باز کردن دستگاه اجرا کنند.

در داخل، صفحه نمایش 6.86 اینچی AMOLED 120 هرتزی را دریافت می کند که دارای وضوح 1.5K، تراکم پیکسلی 460ppi و نرخ نوسازی متغیر 1-120Hz است.

میکس فلیپ برای داشتن یک تجربه پرچمدار بدون ترکیب، به اجزای سخت افزاری عملکردی مشابه شیائومی 14 مجهز شده است. این دستگاه بر روی تراشه رده بالای اسنپدراگون 8 نسل 3، رم LPDDR5G و حافظه UFS 4.0 اجرا می شود.

شیائومی برای خنک نگه داشتن چیزها در حین انجام کارهای سنگین، موفق شده است یک محفظه بخار سه بعدی را تعبیه کند که یک فضای 3500 میلی متر مربعی VC را ارائه می دهد که طراحی پلکانی دارد که به دفع سریع گرما کمک می کند و به طور یکنواخت آن را از طریق گرافیت دولایه روی لولا هدایت می کند. . این شرکت افزود که آنها از مواد عایق حرارتی “آئروژل” شیائومی SU7 در نزدیکی قسمت داخلی نمایشگر برای جلوگیری از انتقال حرارت به نمایشگر استفاده کرده اند.

Mix Flip با طول 74.02 میلی‌متر و ضخامت 15.99 میلی‌متر در حالت تا شدن (7.8 میلی‌متر در حالت باز کردن)، به اندازه Z Flip 6 فشرده نیست. همچنین با وزن 192 گرم، کمی سنگین‌تر است. حجم اضافی با توجه به اینکه Mix Flip یک باتری سخاوتمندانه 4780 میلی آمپر ساعتی ارائه می دهد که به طور قابل توجهی بیشتر از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آخرین تلفن تاشو سامسونگ است، مشکلی ندارد. شارژ کردن باتری نیز سریعتر است، زیرا از شارژ سریع 67 واتی از طریق USB-C پشتیبانی می کند.شیائومی Mix Flip از نظر باتری و سرعت شارژ نسبت به گلکسی زد فلیپ 6 برتری چشم گیری دارد.

این گوشی اخیرا در لیست Geekbench ظاهر شد و 12 گیگابایت رم را فاش کرد. گواهی 3C از شارژ سریع 67 واتی خبر داد و گفته می شود که این گوشی از سنسور 50 مگاپیکسلی OV50E 1/1.55 ​​اینچی استفاده می کند و از OIS پشتیبانی می کند. شایعات قبلی صفحه نمایش تاشو 1.5K، دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی OV32B و دوربین تله فوتو 60 مگاپیکسلی OV60A 2X را فاش کردند.

در بخش دوربین، Mix Flip دارای تنظیمات دوربین دوگانه Leica با لنزهای Summilux است. دوربین های اصلی روی جلد شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور Light Fusion 800 و یک دوربین تله فوتو ثانویه 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابر است. Mix flip برای ارائه یک دوربین تله فوتو بر روی یک دستگاه فشرده، از یک لنز تله‌فوتوی شناور 47 میلی‌متری لایکا با حداقل فاصله فوکوس 9 سانتی‌متر استفاده می‌کند.

مشابه دیگر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود با دوربین لایکا، می‌توانید بین Leica Authentic و Leica Vibrant یکی را انتخاب کنید. با صفحه نمایش کاور بزرگ، گرفتن سلفی نه تنها بدون دردسر است، بلکه آنها را با بهترین دوربین های دستگاه می گیرید.

قیمت شیائومی میکس فلیپ Mix Flip

در حال حاضر، Mix Flip در حال حاضر انحصاری چین است و دستگاه در بازار Xiaomi Mall، Xiaomi Home و فروشگاه‌های رسمی آنها در Tmall و JD موجود است.قیمت رسمی در چین:

  • 12 گیگابایت + 256 گیگابایت – 5999 یوان (حدود 825 دلار)
  • 12 گیگابایت + 512 گیگابایت – 6499 یوان (حدود 894 دلار)
  • 16 گیگابایت + 1 ترابایت – 7299 یوان (حدود 1.003دلار)

شیائومی Mix Flip در نسخه های سفید، مشکی، بنفش و فیبر نایلونی شیائومی عرضه می شود.