سری ردمی نوت 14 دارای صفحه نمایش 1.5K و دوربین 50 مگاپیکسلی خواهد بود

در دنیای همیشه در حال تغییر گوشی‌های هوشمند، شیائومی همچنان مرزها را در مورد انتظارات مصرف‌کنندگان از دستگاه‌های میان‌رده ادامه داده است.

سری گوشی های هوشمند Redmi Note 13 در سپتامبر 2023 در چین معرفی شدند. مدل‌های نوت 13 در ابتدای سال جاری در بازارهای خارج از چین در دسترس قرار گرفتند. یک پیشرفت جدید نشان می دهد که سری Redmi Note 14 به زودی در بازار خانگی عرضه می شود. دلیل آن این است که سه دستگاه جدید که ظاهراً متعلق به خط نوت 14 هستند، گواهینامه رادیویی را در کشور دریافت کرده اند.

ماه گذشته، سه گوشی Redmi با شماره مدل 24115RA8EC، 24094RAD4C و 24094RAD4C در پایگاه داده IMEI مشاهده شد. فهرست ها نام دقیق خود را فاش نکردند. در حالی که گفته می شود آنها بخشی از سری Note 14 هستند، مشخص نیست که کدام شماره مدل مطابق با Note 14، Note 14 Pro و Note 14 Pro+ است. نسخه های جهانی و انواع هندی انواع چینی فوق نیز مشاهده شد.

اکنون، گوشی‌های 24115RA8EC، 24094RAD4C و 24094RAD4C Redmi تأییدیه‌ای را از پلتفرم گواهی رادیویی در چین دریافت کرده‌اند. طبق معمول، گواهینامه ها هیچ چیز قابل توجهی در مورد این گوشی ها نشان نمی دهند. با این حال، اشاره می کند که سری نوت 14 به زودی وارد بازار چین می شود.

باید دید که آیا سری نوت 14 در اوایل سپتامبر در چین عرضه می شود یا خیر. گزارش ها حاکی از آن است که چیپست های اسنپدراگون 7s Gen 3 و Dimensity 7350 به ترتیب می توانند نوت 14 پرو و ​​نوت 14 پرو پلاس را تامین کنند.

در جلو، هر دو گوشی ممکن است دارای یک پنل OLED با لبه خمیده باشند که وضوح 1.5K را ارائه می دهد. پنل پشتی آنها ممکن است دارای یک واحد دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی باشد.

ویژگی های کلیدی ردمی نوت 14 سری

  • صفحه نمایش 1.5K Hyperbolic: نسل جدید، با توجه به شایعاتی که به Redmi Note 14 جدید انباشته می شود، با این نمایشگر زیبا با صفحه نمایش 1.5 K هایپربولیک عرضه خواهد شد. این نوع صفحه نمایش در انتظار فراگیرترین نوع تجربه مشاهده است که دارای وضوح بیشتری نسبت به پنل های معمولی Full HD+ برای وضوح بصری عالی و همراه با بهره وری انرژی است.
  • ماژول لنز بیضی شکل 50 مگاپیکسلی: دوربین اصلی دارای 50 مگاپیکسل، یک سنسور بزرگ برای گرفتن نور بیشتر و یک لنز بیضوی برای افزایش عمق و جزئیات است. این باعث می‌شود عکاسی با موبایل واقعاً متمایز شود و در نتیجه به این سری امتیاز فروش بسیار قوی بدهد.
  • قاب میانی پلاستیکی: در تلاش برای حفظ قیمت مناسب و تضمین دوام، سری Redmi Note 14 از یک قاب میانی پلاستیکی استفاده می‌کند. این نوع طراحی موبایل را سبک و ارزان نگه می دارد و تغییر چندانی در حس ایجاد نمی کند.
  • حسگر اثر انگشت نوری کانونی کوتاه: علاوه بر این، این سری به حسگر اثر انگشت نوری کانونی کوتاه برای احراز هویت بیومتریک سریع و قابل اعتماد مجهز می‌شود و در نتیجه ایمنی و راحتی را برای کاربر بهبود می‌بخشد.

پیشبینی عملکرد و پردازنده

درز مشخصات نشان می دهد که قلب سری Redmi Note 14 یک نیروگاه واقعی است

پردازنده Dimensity: انتظار می‌رود که نسخه گرانتر این سری بر روی پردازنده Dimensity، نسل دوم پردازش ۴ نانومتری TSMC، با یک CPU اصلی تا ۳.۰ گیگاهرتز اجرا شود. به نظر می رسد مشخصات این پردازنده مشابه پردازنده مدیاتک Dimensity 7350 است که اخیراً راه اندازی شده است، که تأکید می کند Redmi Note 14 عملکردی مشابه با دستگاه های پرچمدار یا حتی بالاتر از آن دارد.

پردازنده Qualcomm Snapdragon 7s Gen 3: می تواند به عنوان یک جایگزین برای کسانی که در سری Redmi Note 14 Pro جستجو می کنند قرار گیرد. گنجاندن پردازنده Qualcomm Snapdragon 7s Gen 3 نشان می دهد که شیائومی قصد دارد به اولویت های کاربری متنوع در بخش میان رده رسیدگی کند.

طراحی و زیبایی شناسی

شیائومی احتمالا از مدل های گرانتر خود برای زبان طراحی سری نوت 1 الهام میگیرد و یک طراحی سیقلی با جزیره دوربین گرد در پشت مانند ردمی A3 را به ردمی نوت 14 خواهد آورد.

اگرچه همه طرح های طراحی هنوز به طور رسمی از منابع منتشر نشده اند، اما شایعات نشان می دهد که شیائومی بر روی گزینه های طراحی صیقلی حساب می کند تا با روندهای رایج مطابقت داشته باشد. تا آنجایی که طراحی در سطح پشتی توسط طرح های ناهموار درز کرده حدس زده می شود، کاربردی خواهد بود، احتمالاً شیائومی امسال روی هندلینگ ارگونومیک و نمای ظاهری کاملاً تهاجمی تمرکز دارد.طرح لو رفته از طراحی ردمی نوت 14 را در زیر مشاهده میکنید

سری ردمی نوت شیائومی همیشه در خط مقدم بخش میان‌رده قرار داشت و ویژگی‌های درک شده معمولاً در دستگاه‌های رده بالا یافت می‌شد. به نظر می‌رسد سری Redmi Note 14 همچنان در ادامه این روند حرکت می‌کند، زیرا انتظارات را در مورد آنچه مشتریان آگاه از بودجه می‌توانند تجربه کنند، افزایش می‌دهد.

سری ردمی نوت 14 شیائومی که به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند صفحه نمایش 1.5K هایپربولیک، دوربین 50 مگاپیکسلی بزرگ و پردازنده‌های با کارایی بالا مجهز شده است، به زودی یک معامله مرگبار در بخش شلوغ میان‌رده‌ها خواهد بود.

با ما همراه باشید برای مطالب بیشتر؛ شیائومی قصد دارد با سری جدید Redmi Note 14 تعریف برتری در میان رده ها را بازنویسی کند.

با توجه به اینکه شیائومی معمولاً سری Redmi Note خود را در ماه سپتامبر یا نزدیک به آن معرفی می کند، به نظر می رسد که سری Redmi Note 14 در گوشه و کنار باشد و به زودی رونمایی و عرضه شود.