سامسونگ گلکسی S23 Plus ، یک تجربه ی درجه یک

سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس

   یک ارتقای با ارزش،گلکسی S23 Plus

جدیدترین پرچمداران سامسونگ با نام خانواده گلکسی S23 با قدرت هرچه تمام تر به بازار آمدند.یکی از بهترین و مهمترین نکاتی که این سری را قدرتمند تر از سری پرچمداران قبلی میکند،حذف نسخه پردازنده اگزینوس است.سامسونگ بلاخره به انتقاد ها توجه کرد و امسال دو نسخه ای بودن پردازنده های پرچداران را کنار گذاشت و از تراشه قدرتمند اسنپ دراگون نسل 2 استفاده کرد.این موضوع باعث رضایت بیشتر کاربران و مورد انتظارتر شدن پرچمداران سری S23 شد.درحالی که امسال همه شیفته گلکسی S23 Ultra استثنایی بودند،گلکسی S23 Plus زیر سایه برادر بزرگتر خود قرار گرفت و کمتر به این تلفن هوشمند خوش دست و زیبا پرداخته شد.تفاوت این دو پرچمدار در قلم S Pen قرار گرفته در دل گلکسی S23 Ultra است.اگر از قلم استفاده ای ندارید انتخاب بهتر و اقتصادی تر برای شما گلکسی S23 Plus می باشد.عملکرد بسیار عالی،بهبود فوق العاده کیفیت دوربین و عمر باتری زیاد گلکسی S23 Plus را به یک انتخاب هوشمندانه در بین کاربران تبدیل کرده است.سال گذشته گلکسی S22 Plus با وجود پردازنده اگزینوس که از کارایی آن کم میکرد،چندان در بین طرفداران سامسونگ و کابران موفق نبود.امسال اما با حذف این نسخه ی نه چندان محبوب،گلکسی S23 Plus یک دنباله ی موفق و یک ارتقای مطمعن محسوب میشود.اگر در مورد مشخصات کامل گلکسی S23 Plus کنجکاو هستید،تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با مزایا و معایب و مشخصات کامل این پرچمدار زیبا آشنا شوید و برای خرید این تلفن هوشمند همه چیز تمام،اینجا کلیک کنید.

 

طرح و رنگ Galaxy S23 Plus

گلکسی اس 23 پلاس تغییرات زیادی را در بخش طراحی به دست آورده است. جزیره دوربین Contour Cut گلکسی اس 22 پلاس که به طور یکپارچه با قاب کناری گوشی ترکیب شده و هر سه دوربین را در خود جای داده است، از بین رفته است.

معرفی سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس

در گلکسی اس 23 پلاس، هر دوربین بریدگی لنز دوربین اختصاصی خود را دارد که به آرامی از پشت بیرون می‌آید و طراحی بیرونی بسیار منظم و مرتبی ایجاد می‌کند. این ساده و بدون پیچیدگی و قطعا در جهت مثبت است.

پشت و جلوی گلکسی S23 پلاس با Corning Gorilla Glass Victus 2 محافظت می شود و قاب اطراف آن از جنس الومینیوم کمی محدب است که به سمت خارج منحنی میشودو باعث میشود تلفن در دست شما راحت باشد.با وجود صفحه نمایش 6.6 اینچی،این گوشی کوچک حساب نمیشود ولی با فرم فاکتور تا حد زیادی جمع و جور شده است و به یک گوشی راحت در دست با صفحه نمایشی بزرگ و روشن تبدیل شده است.گلکسی S23 Plus یک گوشی استاندارد،با لبه های گرد و و گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار،بلندگو های استریو واسکنر اثر انگشت التراسونیک روی نمایشگر است.شکاف کارت حافظه MicroSD در سری پرچمدار اس 23 وجود ندارد و همچنین جک 3.5 میلی متری صدا نیز مانند نسل قبل،یافت نمیشود.گلکسی S23 پلاس در چهاررنگ مشکی،سبز،کرم و اسطوخودوس یا همان یاسی رنگ به بازار آمده است.اما در سایت اصلی سامسونگ رنگ های بیشتری میتوان یافت که به صورت اختصاصی در سایت خود عرضه میکند.برخی کاربران ممکن است کمی رنگ های گلکسی s23 Plus را بی روح احساس کنند اما سامسونگ امسال تمام تلاش خود را برای ارائه شیک ترین و ارامش بخش ترین طراحی ها و رنگ ها،کرده است.

مقایسه معرفی برری مشخصات سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس

نمایشگر گلکسی S23 Plus

یک صفحه نمایش 6.6 اینچی FHD+ از نوع Dynamic Amoled 2X با نرخ تازه سازی 120 هرتز در گلکسی S23 Plus وجود دارد که در پرچمداران نسل قبل نیز مشاهده میشد و همان اندازه باشکوه و پرطرفدار است.گلکسی S23 Plus با کنتراست فوقالعاده اش،جنب و جوش رنگی عالی که باعث میشود تمام محتواها بسیار زنده و پاپ بنظر برسند و وضوح مناسب 393 ppi توسط نمایشگر FHD+ (2340 x 1080 پیکسل)، قطعاً برنده بهترین نمایشگر گوشی در اوایل سال 2023 می باشد.قطعا یکی از بهترین مزایای این گوشی دامنه روشنایی صفحه نمایش آن است. حداقل روشنایی فقط 0.8 نیت به این معنی است که تلفن می تواند به راحتی در تاریکی مطلق بدون آسیب رساندن به چشمان شما استفاده شود،نکته ای که بسیار حائز اهمیت است.در عین حال،حداکثر روشنایی صفحه نمایش که بسسیار بالاتر از نسل قبل است،آن را به یکی از درخشان ترین صفحه نمایش ها تبدیل میکند که در زیر نور مستقیم خورشید نیز دید کامل و روشن را ارائه میکند و در شرایط نوری خاص روشنایی صفحه نمایش حتی به 1750 نیت مرسد.این یک مزیت فوقالعاده است!

درست مانند دستگاه‌های گلکسی قبلی، می‌توانید از بین دو پروفایل رنگی مختلف یکی را انتخاب کنید، یکی طبیعی که دقت رنگی با درجه sRGB به شما می‌دهد و دیگری واضح که برای کسانی که می‌خواهند محتوا را به بهترین شکل ممکن تجربه کنند، جذاب باشد.یکی دیگر از تفاوت های گلکسی s23 پلاس با گلکسی S23 الترا،ذخیره باتری هوشمند از طریق کاهش نرخ تازه سازی صفحه نمایش حین نمایش محتواست که این قابلیت تنها در نسخه های الترای سامسونگ یافت میشود.

دوربین گلکسی اس 23 پلاس

در حالی که گلکسی S23 اولترا با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی هیجان انگیز و مجموعه ای از ویژگی های جدید عرضه می شود، تغییرات در دوربین گلکسی S23 پلاس این تغییرات کمی جزئی تر است. گلکسی S23 پلاس دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض با دیافراگم f/1.8، لنز قوی 12 مگاپیکسلی فوق عریض و در نهایت تله فوتو اپتیکال 10 مگاپیکسلی 3X با دیافراگم f/2.4 و قابلیت زوم 30 برابری است.تغییرات در دوربین جلو بیشتر است،چراکه سامسونگ یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی جدید با فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه را ارائه کرده است که تمام سلفی ها را حتی در بدترین شرایط نوری،بسیار واضح نگه میدارد وقابلیت فیلمبرداری Super HDR دارد.ویدیو ها در دوربین جلو با کیفیت 4K@60fps ثبت میشوند تا در شبکه های اجتماعی بدرخشند.دوربین حالت پرتره در نور کم نیز تا حد زیادی بهبود یافته است. گلکسی S23 پلاس با دوربین 12 مگاپیکسلی جدید، جزئیات بسیار بهتری را نسبت به گلکسی اس 22 پلاس ارائه می‌کند، به خصوص با ویژگی‌های کوچک صورت مانند موهای ابرو، چین و چروک‌های کوچک و غیره. در حالی که بسیاری نسبت به این بهبود بی‌تفاوت هستند (بعضی حتی ممکن است از جزئیات اضافی صورت که تمام عیوب آنها را نشان می‌دهد اجتناب کنند)، تغییری که بسیاری متوجه آن خواهند شد وضوح رنگ و پویایی بهتر دوربین سلفی گلکسی S23 پلاس است.کیفیت تصاویر در گلکسی S23 Plus نسبت به گلکسی S22 Plus بهبود زیادی داشته به خصوص در تشخیص رنگ ها.در دستگاه جدیدتر،رنگ ها واقعی تر هستند و از تیزکردن بیش از حد عکس ها که در گلکسی S22 Plus مشاهده میشد،خبری نیست و کیفیت خیلی بهتری در عکس ها مشاهده میکنیم. مقایسه معرفی برری مشخصات سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس  گلکسی اس 23 پلاس در مقایسه با مدل قبلی خود عکس های زوم بسیار بهتری می گیرد، اما دلیل آن ارتقاء سخت افزاری مخفیانه نیست. هنگام استفاده از لنز تله فوتو 3X، گلکسی جدید وضوح جزئیات بهتری ارائه می‌کند و کنتراست را کاهش می‌دهد، که ظاهر دراماتیک را از بین می‌برد و با در نظر گرفتن همه موارد، عکسی دوست‌داشتنی ایجاد می‌کند.وقتی صحبت از پرتره به میان می آید، گلکسی S23 پلاس نسبت به گلکسی اس 22 پلاس پیشرفت های قابل توجهی کسب کرده است. HDR تنظیم شده است تا روشنایی کلی کمی افزایش یابد و در نتیجه، پرتره بسیار بهتری از تلفن جدیدتر دریافت کنید.

کیفیت فیلمبردای

گلکسی اس 23 پلاس جدید می‌تواند ویدیوهای 8K تا 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند، که نسبت به ضبط ویدیوی 8K@24 فریم در ثانیه در سال گذشته بهبود یافته است، که در نهایت ویدیوهای 8K را قابل استفاده و انعطاف‌پذیر برای پس‌پردازش می‌کند. نمایش رنگ در گلکسی اس 23 پلاس طبیعی‌تر است، فاقد رنگ‌های مایل به قرمز و ظاهر متضادتر و دراماتیک‌تر ویدیوهای گرفته شده با گلکسی اس 22 پلاس است.به لطف VDIS (تثبیت‌کننده تصویر دیجیتالی ویدئو)، فیلم‌های گرفته شده با گلکسی اس 23 پلاس به‌طور قابل‌توجهی روان‌تر هستند، که برای کسانی که ویدیوهای زیادی می‌گیرند جذاب است. به طور کلی، گلکسی اس 23 پلاس یک برد قطعی است اگر اهل ویدیو باشید و نتایج قابل توجهی بهتر از نسل قبلی خود ارائه می دهد.

عملکرد و معیارهای Galaxy S23 Plus

سرانجام، پس از سال‌ها سر و صدا، طرفداران سامسونگ در سرتاسر جهان از آخرین نسخه چیپ‌ست اگزینوس در امان خواهند ماند. با شروع سری گلکسی اس 23 (و احتمالاً حداقل برای چند سال خوب دوام خواهد آورد)، سامسونگ تنها به چیپست برتر کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 در تمام مناطق جهان تکیه خواهد کرد که یک تغییر بسیار بزرگ است. که در نهایت به طرفداران غیرآمریکایی گلکسی اجازه می دهد تا از عملکرد و بهره وری انرژی تراشه اسنپدراگون لذت ببرند. تراشه‌های اگزینوس سامسونگ معمولاً چند سالی است که از ارائه‌های کوالکام عقب مانده‌اند و راندمان کمتر، عملکرد کمتر و عمر باتری بدتر را ارائه می‌کنند.با اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی، که نام دقیق سیلیکونی است که برای تمام محصولات پرچمدار جدید سامسونگ در نظر گرفته شده است، عملکرد و کارایی همان چیزی است که انتظارش را دارید. این گوشی عملکرد تحسین برانگیزی دارد.سنگین ترین برنامه ها و بازی ها را به راحتی اجرا میکند و کمترین تاخیری در اجرای برنامه ها احساس نخواهید کرد.

سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس

اسنپ دراگون 8 نسل 2  گلکسی S23 Plus با قوی ترین پردازنده گرافیکی 2023 یعنی  Aderno 740 تجهیز شده است که کیفیت فوقالعاده بالا و عملکرد فوق روان را در اختیار کاربران قرار میدهد.گرافیک بالای آن موجب شده بهترین کییت در تصاویر و به خصوص بازی ها داشته باشید.از نظر فضای ذخیره سازی، گلکسی اس 23 پلاس با 8 گیگابایت رم و نسخه های 256 یا 512 گیگابایتی و بدون اسلات کارت microSD برای توسعه بیشتر در دسترس خواهد بود. چند سالی است که اسلات کارت حافظه microSD در پرچمدار سامسونگ وجود ندارد، بنابراین ما باید این را به عنوان یک حالت عادی جدید بپذیریم و از انتظار بازگشت آن صرف نظر کنیم.زیرا این تکنولوژی رو به انقضا است. 

 نرم افزار، سیستم عامل و ویژگی های Galaxy S23 Plus

گلکسی  S23 Plus دارای رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ است که بر روی اندروید 13 اجرا می شود.رابط کاربری OneIU سامسونگ به دلیل سفارشی سازی بخش های زیاد و نرمی کاربرد و زیبایی بصری طرفداران زیادی دارد.سامسونگ در پشتیبانی تلفن های هوشمند خود رقیب ندارد!سامسونگ برای گلکسی S23 Plus تا 5 سال بروزرسانی امینیتی و تا 4 سال بروزرسانی نرم افزاری را ارائه میدهد.بنابر این تا سال 2028 گلکسی S23 Plus اخرین نسخه اندروید و رابط کاربری را خواهد داشت و از اخرین وصله های امنیتی استفاده خواهد کرد.برخی از نکات برجسته OneUI: میتوان صحنه‌های خواب، ورزش، رانندگی، کار یا آرامش را شخصی‌سازی کرد، Bixby Text Call، نیز  به شما امکان می‌دهد به تماس‌های دریافتی پاسخ دهید. متن (شبیه به Google Assistant)، و همچنین ویرایش مشترک یادداشت‌های سامسونگ در طول تماس‌های ویدیویی، که افزوده بسیار خوبی به فهرست عملکردها است. Samsung Galaxy Book نیز معرفی شده است که به شما امکان می دهد ورودی جهانی و کلیپ بورد بین دو دستگاه داشته باشید.یک ویژگی جالب که از IOS تقلید شده،جداسازی سوژه است.در گالری One IU جدید شما میتوانید با نگه داشتن سوژه مورد نظر در عکس،آن را به صورت جداگانه به صورت برچسب یا عکس ذخیره کنید.همچنین فونت های صفحه و قفل را میتوان سفارشی سازی کرد. روش‌های احراز هویت بیومتریک موجود در گلکسی اس 23 پلاس شامل اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در زیر نمایشگر و همچنین قفل‌گشایی چهره استاندارد مبتنی بر عکس است.اسکنر اثر انگشت سریع و دقیق است و قفل گوشی را بسیار سریع و عمدتاً بدون خطا باز می کند. در همین حال، باز کردن قفل با چهره نیز بسیار سریع است.

مقایسه معرفی برری مشخصات سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس

باتری گلکسی اس 23 پلاس

یک باتری قابل احترام 4700 میلی آمپر ساعتی در داخل گلکسی اس 23 پلاس وجود دارد، افزایش 5 درصدی نسبت به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی که در گلکسی اس 22 پلاس وجود داشت، و فقط کمی کوچکتر از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که در گلکسی اس 23 اولترا یافت می شود. گلکسی اس 23 پلاس با جفت شدن با اسنپدراگون 8 نسل 2، قطعاً در مسیری قرار دارد که نسبت به نسل قبلی خود کارآمدتر باشد و در نتیجه، عمر باتری بسیار بهتری داشته باشد.این تلفن به راحتی یک روز استفاده متوسط ​​تا سنگین را دوام می آورد، اما با استفاده کم تا متوسط می توانید حتی تا دو روز از آن استفاده کنید.

سرعت شارژ Galaxy S23 Plus

Galaxy S23 Plus همچنان از شارژ سریع سیمی 45 واتی و همچنین شارژ سریع بی‌سیم 2.0 پشتیبانی می‌کند. این خیلی ضعیف نیست، اما با سریع‌ترین شارژر تلفن‌های اندرویدی که امسال عرضه شدند فاصله زیادی دارد. با این وجود، شارژ کامل گلکسی اس 23 پلاس با شارژر 45 واتی توصیه شده تنها یک ساعت طول می‌کشد و تنها پس از 30 دقیقه شارژ، 74 درصد را دریافت می‌کنید که برای اکثر افراد برای ادامه روز کافی است. در حالی که ممکن است به نظر برسد که استفاده از شارژر سیمی 25 واتی سامسونگ منجر به زمان شارژ بسیار کندتر می شود، تفاوت نهایی فقط 11 دقیقه به نفع شارژر 45 واتی است که تفاوت چندانی نیست.

بررسی سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس

وقتی صحبت از شارژ بی سیم می شود، گلکسی اس 23 پلاس از شارژ سریع بی سیم 2.0 پشتیبانی می کند. با شارژر رسمی Fast Wireless Charging 2.0 EP-P2400، Galaxy S23 Plus کمی کمتر از دو ساعت طول می کشد تا به طور کامل با این شارژر رسمی سامسونگ،ظرفیت باتری کاملاً پر شود. 

کیفیت صدای گلکسی S23 Plus

گلکسی اس 23 پلاس در مقایسه با گلکسی اس 22 پلاس دارای صدایی بهبود یافته است، زیرا عمده پیشرفت های صوتی سامسونگ، شامل گلکسی اس 23 اولترا بورده است.با این وجود، صدای گلکسی اس 23 پلاس کمی بلندتر و برجسته تر از گلکسی S22 Plus است. با غنای فرکانس‌های پایه عمیق‌تر،گلکسی S23 Plus گوش دادن به موسیقی را کمی لذت‌بخش‌تر می‌کند.

مدل های Galaxy S23 Plus

به غیر از گلکسی اس 23 پلاس، سامسونگ دو دستگاه دیگر به نام های گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 اولترا را نیز عرضه کرد. علیرغم اینکه بخشی از یک خانواده تلفن همراه است، تفاوت های کاملاً مشخصی بین این سه دستگاه وجود دارد.برای مثال، گلکسی اس 23 معمولی نسخه جمع و جورتر گلکسی اس 23 پلاس است، با نمایشگر و باتری کوچکتر، اما بقیه سخت افزارهای هر دو دستگاه جدید مشابه هستند.مقایسه معرفی برری مشخصات سامسونگ گلکسی اس 23 پلاساما گلکسی اس 23 اولترا ، وفادار به نام جذاب‌ خود، در بخش سخت‌افزار چیزهای بیشتری از جمله لنز پریسکوپ طولانی‌تر، نمایشگر بسیار بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر، باتری بزرگ‌تر و در نهایت قلم S Pen دارد.

خلاصه گلکسی اس 23 پلاس و حکم نهایی

با اینکه روی کاغذ مشخصات گلکسی S23 پلاس نسبت به گلکسی S22 پلاس یک تغییر جزئی حساب میشود اما،در عمل این تفاوت ها و ارتقا کامل قابل لمس و احساس است.با وجود اخرین نسل پردازنده قوی پرچمدار اسنپ دراگون 8 نسل 2،گلکسی اس 23 پلاس در زمینه عملکرد باتری و بهینه سازی بهبود چشمگیری نسبت به نسل قبلی داشته است.دوربین قوی تری که به کمک هوش مصنوعی ارتقا یافته،تصاویر شگفت انگیزی به کاربران ارائه می دهد و صفحه نمایش روشن و زیبای آن از دیگر نکات قابل توجه این هوشی هوشمند خوش دست و زیبا است.

سامسونگ گلکسی S23 Plus 5G یک گوشی پرچمدار جمع و جور با مشخصات فوق العاده قوی که آن را از هر نظر یک انتخاب ایده آل میکند.این گوشی هوشمند از هر نظر ارزش ارتقا از S22 پلاس به S23 پلاس را دارد.برای استلام قیمت و خرید گلکسی S23 Plus اینجا کلیک کنید.