خودداری سامسونگ از عرضه نمایشگر به اپل برای ساخت آیفون SE

سامسونگ از ساخت نمایشگرهای آیفون SE 4 2025 خودداری کرده است

سامسونگ از ساخت نمایشگر برای آیفون SE 4 که انتظار می رود در سال 2025 با یک ارتقاء اساسی عرضه شود، خودداری کرده است.

گزارشگر کره‌ای می‌گوید که سامسونگ نتوانسته با اپل بر سر قیمت نمایشگرها به توافق برسد و در عوض توسط BOE چین ساخته خواهد شد.

ما برای اولین بار در نوامبر سال گذشته در مورد برنامه هایی برای ارتقاء بزرگ گوشی پایه اپل شنیدیم. گفته می شود که این شرکت قصد دارد دکمه هوم را کنار بگذارد و آیفون SE 4 را با طراحی تمام صفحه امروزی مطابقت دهد.

این موضوع با گزارش بعدی تایید شد و بیان کرد که اپل از نمایشگر آیفون 13 استفاده خواهد کرد که در اصل همان صفحه نمایش مورد استفاده در آیفون 14 است.استفاده مجدد از فناوری آیفون‌های قدیمی‌تر راه خوبی برای به حداقل رساندن هزینه‌ها است، زیرا تمام کارهای تحقیق و توسعه قبلاً انجام شده و هزینه‌های تولید موجود را در بر می‌گیرد.

گفته می شد که سامسونگ، BOE و Tianma بر سر قراردادهایی برای تولید نمایشگرها با هم رقابت می کردند.

اپل آیفون SE 3 را در سال 2020 عرضه کرد. اکنون این برند در حال آماده شدن برای عرضه نسل بعدی آیفون SE در سال های 2024-2025 است. گفته می شود این بار آیفون SE 4 نیز مانند سایر آیفون ها از نمایشگر OLED بهره می برد. با این حال، تغییر در برنامه این است که غول فناوری سامسونگ این بار نمایشگرهای آیفون SE را عرضه نخواهد کرد. درعوض، سازنده نمایشگر چینی BOE نمایشگرهایی را برای iPhone SE 4 عرضه خواهد کرد.

تغییر به BOE سطحی از ریسک را ایجاد می کند. سامسونگ که قبلا نمایشگرهای آیفون 13 و 14 را تولید کرده بود، تمام چالش‌های خط تولید را برطرف کرده و از همان ابتدا به بازده بالایی دست خواهد یافت. در حالی که BOE می تواند درس های آموخته شده از سامسونگ را بگیرد، هنوز هم احتمال دارد در مسیر تولید انبوه اشکالاتی وجود داشته باشد.

اپل عموماً دوست دارد چندین تامین کننده داشته باشد، هم برای کاهش ریسک و هم برای به حداکثر رساندن قدرت مذاکره خود.

اما با توجه به اینکه این یک محصول پرچمدار نیست و اپل نتوانست توافق قیمت خود را با سامسونگ بدست آورد، احتمالاً از نتیجه راضی خواهد بود. سامسونگ نیز به وضوح این تصمیم را گرفته است که زمانی که دارای یک جریان درآمدی قوی برای نمایشگرهای آیفون‌های پرچمدار و گران تر است،اینکه حاشیه‌های نازک‌تری را برای یک محصول قدیمی‌تر و ارزان تر تولید کند، منطقی نیست.

اپل در حال توسعه آیفون SE (نسل چهارم) است. بر اساس گزارش های متعدد، این برند گوشی آینده را به همان صفحه نمایشی که برای آیفون 13 استفاده کرده بود، مجهز خواهد کرد. Samsung کمترین قیمت را برای نمایشگر پیشنهاد داده بود،یعنی 30 دلار. با این حال، اپل مایل به پرداخت بیش از 20 دلار برای هر واحد نبود.

بر اساس گزارشات اخیر، سامسونگ دیسپلی به دلیل مسائل مربوط به قیمت از مذاکرات خارج شده است. به این ترتیب، اپل با دومین تامین کننده بزرگ این مجموعه، BOE، برای تهیه پنل های نمایشگر آیفون SE (نسل چهارم) شریک شده است. بر اساس گزارش ها، BOE هر پانل را به قیمت 25 دلار عرضه خواهد کرد.

عجیب است که چگونه سامسونگ دیسپلی، علی‌رغم اعلام پایین‌ترین قیمت قبلی، نتوانست قیمت را کمی بیشتر کاهش دهد، اما BOE که دفعه قبل 5 دلار بالاتر از Samsung Display اعلام کرد، توانست قیمت را به زیر قیمت غول فناوری کره جنوبی کاهش دهد.

به هر حال، نکته اصلی این است که سامسونگ دیسپلی پنل‌های نمایشگر آیفون SE 4 را عرضه نخواهد کرد، که یک فرصت بزرگ از دست رفته برای هر دو شرکت است.با توجه به آنچه گفته شد، سامسونگ دیسپلی ممکن است از مذاکرات خارج شده باشد زیرا ممکن است متوجه شده باشد که بهتر است به جای اینکه تمرکز خود را به سمت تامین پنل های آیفون SE 4 بگذارد،بهتر است بر روی تامین صفحه نمایش برای سری آیفون 15 متمرکز کند تا سود بالاتری داشته باشد.