جستجوی دایره ای سامسونگ،به سری A و تبلت FE اضافه خواهد شد.

جتسجوی دایره ای اینبار در گلکسی A

این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که سامسونگ در حال ارائه پشتیبانی از Circle to Search در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی منتخب است. قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد به سرعت محتوای روی صفحه نمایش خود را جستجو کنند، ابتدا در سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی اس 24 و سری پیکسل 8 معرفی شد، قبل از اینکه راه خود را به سری گلکسی اس، سری گلکسی Z و مدل‌های قدیمی‌تر پیکسل گوگل باز کند.

این شرکت کره‌ای تایید کرده است که این ویژگی در گوشی‌های هوشمند میان رده که در سال‌های 2023 و 2024 عرضه می‌شوند در دسترس خواهد بود.

به گفته سامسونگ، گوشی‌های منتخب سری گلکسی A با پشتیبانی از Circle to Search به‌روزرسانی خواهند شد. این ویژگی ابتدا در اواخر این ماه برای سامسونگ گلکسی A55، گلکسی A54، گلکسی A35 و گلکسی A34 عرضه خواهد شد. این قابلیت به احتمال زیاد،از طریق بروزرسانی نرم افزار در دسترسی این مدل ها قرار خواهد گرفت.

پس از اینکه Circle to Search برای این گوشی‌های سری گلکسی A عرضه شد، این شرکت این ویژگی را به دو تبلت – Galaxy Tab S9 FE و Galaxy Tab S9 FE+ نیز اضافه خواهد کرد.طبق ادعای شرکت سامسونگ، کاربران همچنین می‌توانند هنگام استفاده از Circle to Search از قلم گلکسی S برای جستجوی اشیا یا متن روی صفحه‌نمایش خود استفاده کنند.

ویژگی Circle to Search که در اوایل سال جاری با سری گلکسی اس 24 سامسونگ و سری پیکسل 8 راه اندازی شد، به آرامی راه خود را به سایر گوشی ها باز کرد. فشار دادن دکمه خانه یا ناوبری، پوششی را نشان می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد روی یک شی و متن روی صفحه ضربه بزنند، خط بکشند یا دایره بکشند تا آن تصویر را برای موراد مرتبط به راحتی جستجو کنند.

شاید در ابتدا کاربران فکر میکردند که این ویژگی یافتن تصاویر چه فایده ای دارد وقتی میتوان با سرچ کردن تصویر یا کالای مورد نظر را پیدا کرد؟ اما اکنون بسیار قدردان این ویژگی هستند،چرا که برای یافتن تصاویر یا کالاهایی که اسمی برای آن ها ندارید نیاز به جستجوی هزاران کلمه نیست! کافیست دور آن را دایره بکشید.