اپل واچ سری 10 یا X :صفحه نمایش بزرگتر اما ظاهر مشابه با نسل های قبل

اپل واچ سری 10 یا اپل واچ ایکس Apple watch x

اپل واچ سری 10: بروزرسانی برخی قطعات در کنار صفحه نمایش بزرگتر و طراحی آشنای همیشگی

اپل واچ اصلی در آوریل 2015 عرضه شد و ما در دهمین سالگرد اولین دستگاه پوشیدنی اپل هستیم. با چنین سالگرد برجسته ای در افق، شایعات حول یک به روز رسانی قابل توجه 10 ساله که می توانیم در سال 2024 یا 2025 ببینیم، جمع می شوند.

اپل در سال 2017 از “iPhone X” به مناسبت دهمین سالگرد تولید آیفون رونمایی کرد، بنابراین اپل ممکن است برنامه های مشابهی برای اپل واچ داشته باشد.البته نام گزاری سری جدید ساعت هوشمند با نام X یا سری 10 هنوز قابل تایید نیست و باید منتظر رویداد رسمی اپل باشیم،با این حال این شایعات در سراسر وب وجود دارد.درحالی که برخی کاربران از نام X استقبال کرده اند،اما بیشتر کاربران اپل نوشته اند که ترجیح میدهند نام ساعت جدید طبق روال این سال ها ادامه یابد و اپل واچ سری 10 باشد.

طراحی

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال برنامه‌ریزی برای نسخه نازک‌تر اپل واچ است، اما او مطمئن نیست که این ساعت در سال 2024 یا 2025 عرضه شود.شرکت اپل در حال برنامه ریزی برای ارائه “نازک ترین و سبک ترین محصولات” در هر دسته در سراسر صنعت فناوری است.

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل پیش بینی می کند که اپل واچ سری 10 2024 بدنه نازک تری خواهد داشت و در اندازه های صفحه نمایش بزرگتر عرضه خواهد شد.

انتظار میرود سری 10 در سایزهای 45 و 49 میلی‌متری عرضه شود که نسبت به گزینه‌های فعلی 41 و 45 میلی‌متری بیشتر است اما احتمالا هر دو مدل بدنه نازک تری نسبت به سری های قبلی خواهند داشت.

رندرهای CAD از نسل بعدی اپل واچ در ماه ژوئن منتشر شد که ظاهراً مدلی بزرگتر با صفحه نمایش دو اینچی را نشان می دهد که کمی بزرگتر از اپل واچ اولترا 1.93 اینچی است.این طراحی را در تصویر زیر مشاهده میکنید.

طراحی اتوکد از اپل واچ سری 10

طرح لو رفته اپل واچ ایکس

گفته می شود ابعاد تقریباً 46 x 39.7 x 11.6 میلی متر است، بنابراین کمی بزرگتر از سری 9 اما کوچکتر از Apple Watch Ultra است. به نظر می رسد طراحی دارای همان تاج دیجیتال و دکمه کناری باشد و در کل شبیه به اپل واچ سری 9 است. هیچ مدرکی دال بر باریک بودن قابل توجه بدنه یا سیستم اتصال نوار مغناطیسی که هر دو شایعه شده اند،وجود ندارد.

علاوه بر این، کاربر X KosutamiSan که یک کلکسیونر اپل و همچنین یک افشاگر با سابقه خوب است، پست کرده است که “کانکتورهای نسل بعدی اپل واچ کاملاً دوباره طراحی شده اند… به معنای واقعی کلمه، اگر اکنون باندهای قدیمی دارید، فقط آن را بفروشید.”

طراحی لو رفته سه بعدی از اپل واچ سری 10 چیز دیگری میگوید

بعد از لو رفتن طرح CAD سه بعدی از اپل واچ سری 10،میتوان گفت این ساعت با نسل های قبل از نظر ظاهری تفاوتی ندارد!اگر به طرح زیر دقت کنید به وضوح شیار های جای بند را مشاهده میکنید که شایعات مبنی بر کانتکتور بند مغناطیسی را رد میکند.از پهنای ساعت نمیتوان مطمعن بود اما قطعا این ساعت از نظر ظاهری با نسل های قبل هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

با وجود این طرح، دیگر انتظار تغییر بزرگی در طراحی اپل واچ نداریم.در عوض، به نظر می رسد اپل روی نمایشگرهای 45 میلی متری و 49 میلی متری به عنوان تغییرات اصلی تمرکز کرده است.

بند ها

طبق اطلاعاتی که Gurman در اوایل سال جاری به اشتراک گذاشته بود، اپل در حال کار بر روی راه‌های جدیدی برای اتصال بندها به ساعت اپل است. یک سیستم اتصال مغناطیسی که اپل در نظر دارد، فضایی را که توسط برش‌های نقاط اتصال بند فعلی اشغال می‌شود، آزاد می‌کند. برداشتن برش‌های بند فضای بیشتری را برای سایر اجزای داخلی فراهم می‌کند که می‌تواند منجر به باریک‌تر شدن قاب شود.

اپل واچ با سیستم اتصال بند جدید احتمالا با بندهای قدیمی سازگار نخواهد بود. از زمان عرضه اپل واچ در سال 2015، اپل مطمئن شد که مدل های جدید اپل واچ همچنان با بندهای موجود سازگار هستند.

هنوز مشخص نیست که آیا سیستم بند مغناطیسی برای اولین بار با اپل واچ X آماده خواهد شد یا خیر، و همچنین آیا اپل برنامه‌های خود را برای تغییر طراحی بند ادامه خواهد داد یا خیر. آخرین شایعات گورمن در مورد اپل واچ 2024 اشاره ای به سیستم اتصال بند مغناطیسی نکرده است.

نمایشگر

اپل واچ X ممکن است دارای یک صفحه نمایش OLED به روز شده باشد که مصرف انرژی بهینه تری دارد و منجر به بهبود عمر باتری می شود.

برد

انتظار می‌رود برد نسل بعدی اپل واچ دارای مس با روکش رزین باشد که به برد لاجیک نازک‌تر و پشتیبانی از دوام و مقاومت در برابر آب کمک می‌کند. نازک کردن برد لاجیک فضای داخلی بیشتری را برای سایر اجزا فراهم می کند.

ویژگی های سلامتی

اپل در حال کار بر روی ویژگی های سلامتی جدید برای اپل واچ 2024 است،اگرچه ممکن است این ویژگی ها به دلیل مشکلات توسعه به موقع آماده نباشند. نظارت بر فشار خون می تواند گنجانده شود،که می تواند فشار خون را تشخیص دهد. اپل واچ نمی‌تواند مقادیر مشخصی از سیستولیک و دیاستولیک را نشان دهد، اما در عوض به کاربران اطلاع می‌دهد که فشار خون آنها رو به افزایش است.

انتظار می‌رود اپل حسگرهای زیر را برای اپل واچ سری 10 اضافه کند:

  • اعلان های ضربان قلب بالا و پایین
  • اعلان ریتم نامنظم
  • اعلان های تناسب اندام قلبی
  • سنجش دما
  • SOS اضطراری
  • تماس اضطراری بین المللی
  • تشخیص سقوط
  • تشخیص تصادف
  • شتاب سنج بالا
  • نسل دوم تراشه باند اولتراواید

سنسور قند خون چطور؟ بلومبرگ توضیح می‌دهد که اپل ممکن است از طیف‌سنجی جذب مادون قرمز موج کوتاه برای سنسور قند خون اپل واچ آینده استفاده کند.

این تکنیک شامل تابش لیزر از طریق پوست به داخل مایع بینابینی بین رگ‌های خونی و سلول‌هایی است که به آنها خدمت می‌کنند. محققان دریافته‌اند که شدت انعکاس نور به عقب می‌تواند برای محاسبه غلظت گلوکز در مایع بینابینی و در نتیجه در جریان خون مورد استفاده قرار گیرد – و تنها چیزی که باید به بدن نفوذ کند نور است.

با این حال، از آنجایی که یک سیستم غیرتهاجمی باید طیف وسیعی از رنگ پوست را ببیند و گروه‌های خونی مختلف را تجزیه و تحلیل کند، اپل هنوز برای به دست آوردن تمام داده‌های مورد نیاز خود تلاش می‌کند. این شرکت قصد دارد از هوش مصنوعی برای غربال کردن داده‌های خام و ایجاد پیش‌بینی برای زمان ابتلای فرد به دیابت استفاده کند.

گفته می‌شود، چیزی که اپل ممکن است قبل از سنسور کامل گلوکز خون راه‌اندازی کند، عملکردی است که روند قند خون افراد را بررسی می‌کند و به کاربران در مورد پیش دیابت هشدار می‌دهد.

باتری و اتصال

اگر شایعات صحت داشته باشند و اپل طراحی جدیدی برای اپل واچ سری 10 ارائه دهد، ممکن است عمر باتری بهتری نسبت به 18 ساعت در روز داشته باشد. سال‌هاست که این شرکت با وجود افزودن ویژگی‌های جدید، وعده عمر باتری یکسانی را داده است.

WatchOS 11 به اپل واچ سری 10 قدرت خواهد داد

با watchOS 10، اپل با طراحی مجدد برنامه های خود برای نمایشگرهای بزرگتر، تجربه اپل واچ را به طور کامل اصلاح کرد. ویجت های Smart Stack جدید، مرکز کنترل اصلاح شده و بسیاری موارد دیگر وجود داشت. برای watchOS 11، اپل سیستم Apple Watch را با ویژگی‌های Smart Stack بیشتر، واچ فیس جدید و ویژگی‌های جدید مرتبط با سلامتی جلا می‌دهد.

معرفی و عرضه

گورمن می گوید هنوز مشخص نیست که اپل ساعت جدید را در سال 2024 یا 2025 عرضه خواهد کرد. اپل واچ اصلی در سپتامبر 2014 رونمایی شد، اما تا آوریل 2015 عرضه نشد، بنابراین اپل می تواند از هر دو تاریخ برای سالگرد اپل واچ استفاده کند.

با در دسترس بودن اپل واچ سری 9، اپل واچ سری 10 یا “X” برای سال 2024 مناسب تر است، نه 2025، اما نام گذاری X در این مرحله فقط حدس و گمان است.

اپل قصد دارد نسل بعدی اپل واچ را در رویدادی معرفی کند که احتمالاً در 10 سپتامبر برگزار می شود و در 20 سپتامبر عرضه می شود.