انتشار بروزرسانی OneIU 6.1.1 برای گلکسی S23 Ultra متوقف شده است!

سامسونگ عرضه به‌روزرسانی One UI 6.1.1 را برای Galaxy S23 Ultra متوقف کرده است. دلیل آن مشکل دوربین است که باعث ایجاد شبح در تصاویر گرفته شده در سطوح زوم بین 16x و 19.9x می شود.

سامسونگ در حال کار برای رفع این مشکل است و به زودی یک به روز رسانی جدید را منتشر خواهد کرد. این مشکل روی گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس تأثیری نمی‌گذارد، بنابراین به‌روزرسانی همچنان برای این مدل‌ها در دسترس است و اگر قبلاً به‌روزرسانی نکرده‌اید، می‌توانید آن را از منوی تنظیمات » به‌روزرسانی نرم‌افزار گوشی خود دریافت کنید.

خوشبختانه، محدوده بزرگنمایی تحت تأثیر این مشکل یکی از مواردی است که اکثر کاربران احتمالاً اغلب از آن استفاده نمی کنند. اما برای کسانی که این کار را انجام می‌دهند، اگر به One UI 6.1.1 به‌روزرسانی شده باشند، یک راه‌حل موقت وجود دارد: می‌توانند تنظیمات را در برنامه دوربین باز کنند، روی Intelligent Optimization ضربه بزنند، و به تنظیمات بهینه‌سازی با کیفیت متوسط ​​بروید، همانطور که در تصاویر زیر نشان داده شده است.

کیفیت متوسط ​​بهینه‌سازی می‌تواند کمی کیفیت تصویر را کاهش دهد، بنابراین ممکن است بخواهید به حداکثر تنظیمات بچسبید، مگر اینکه عکس‌هایی با بزرگنمایی 16×19.9x بگیرید. جایگزین دیگر استفاده از برنامه دوربین Expert RAW سامسونگ است که تحت تأثیر مشکل ارواح قرار نمی گیرد. می‌توانید از بخش حالت‌های برنامه پیش‌فرض دوربین به Expert RAW دسترسی پیدا کنید.