ارزان ترین پوکو با طراحی جذاب C61

بررسی Poco C61: طراحی جذاب با قیمت مقرون به صرفه

پوکو زیر مجموعه شیائومی مدتی است که محصولات مناسبی را ارائه می‌کند که عمدتاً به دسته‌های قیمتی متنوعی می‌پردازند. سری X ویژگی‌های درجه یک پرچم‌دار را ارائه می‌کند، در حالی که سری M در رده‌های اصلی عملکرد خوبی دارد. با این حال، این سری C است که پیشنهاد ارزش واقعی برای مبلغ کم را ارائه می دهد. جدیدترین محصول اضافه شده به این سری، Poco C61 است که زبان طراحی تازه ای را به همراه ترکیبی خوب از نرم افزار و سخت افزار به ارمغان می آورد.

در عصری که فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، گوشی شیائومی پوکو C61 تعادل کاملی بین عملکرد و قیمت ارائه می‌دهد. این دستگاه با طراحی شیک و مشخصاتی که نیازهای استفاده روزانه را برآورده می کند، انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال کیفیت بالا با هزینه مناسب هستند. خواه از آن برای شبکه های اجتماعی، گرفتن عکس یا حتی برای کار استفاده کنید، Poco C61 تجربه کاربری روان و رضایت بخشی را ارائه می دهد. اما چگونه در برابر رقبا عمل می کند؟

طراحی و ساخت

پوکو C61 از طراحی پشتی شیشه ای بهره میبرد که نمیتوان آن را در رقبای با قیمت مشابه پیدا کرد.این طراحی شیشه ای حس خوبی در دست ایجاد میکند و آن را از یک گوشی ارزان قیمت با بدنه پلاستیکی متمایز میسازد.ماژول دوربین دایره ای بزرگ که توسط حلقه طلایی احاطه شده است نیز به طراحی مینیمالیستی می افزاید. در داخل جزیره دوربین، یک دوربین دوگانه با فلاش LED و مارک دوربین هوش مصنوعی دریافت می‌کنید.دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست قرار دارند که به عنوان حسگر اثرانگشت نیز عمل می کند. در سمت چپ سینی سیم‌کارت قرار دارد که شامل اسلات کارت میکرو اس‌دی نیز می‌شود.در بالا، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و بلندگو وجود دارد. به طور مشابه با همه گوشی های هوشمند دیگر، درگاه USB-C و میکروفون در پایین قرار گرفته است.پوکو C61 بسیار نازک است و فقط 8.3 میلی متر اندازه دارد و حدود 193 گرم وزن دارد.

نمایشگر و صدا Poco C61 

Poco 61 دارای صفحه نمایش 6.71 اینچی HD+ IPS LCD با نرخ رفرش 90 هرتز است. علاوه بر این، صفحه نمایش دارای حداکثر روشنایی 500 نیت و گوریلا گلس 3 برای محافظت است.نمایشگر دارای یک بریدگی قطره‌ای و حاشیه‌های ضخیم در پایین است. علاوه بر این، صفحه نمایش در داخل خانه به اندازه کافی روشن است، اگرچه ممکن است برای مشاهده آن در خارج از منزل و زیر نور شدید خورشید مشکل داشته باشید. همچنین یک حالت «Outdoor» اختصاصی برای روشنایی بیشتر وجود داردرزولوشن 720p در این اندازه صفحه نمایش بزرگ منجر به پیکسل شدن، به خصوص هنگام خواندن مقاله یا متن روی آن می شودنرخ تازه سازی 90 هرتزی باعث میشود عملکرد نسبتا روانی در پیمایش و منو داشته باشید اما همچنان کندی در این دستگاه وجود دارد.برای امنیت، یک حسگر اثر انگشت تعبیه شده در کناری در دکمه پاور تعبیه شده است که سریع و دقیق است. جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز دریافت می‌کنید که در گوشی‌های هوشمند مدرن یافت می‌شود. یک اسپیکر در پایین وجود دارد که برای اکثر کاربران به اندازه کافی بلند است.

پردازنده و عملکرد

Poco C61 مجهز به چیپست MediaTek Helio G36 است که با حداکثر 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه eMMC 5.1 جفت شده است. این پردازنده 12 نانومتری سال گذشته معرفی شد و به طور کلی در گوشی های سطح پایه یافت می شود.تلفن گاهی اوقات با کارهای روزمره مشکل دارد، حتی در هنگام باز کردن برنامه هایی مانند فروشگاه Google Play. با توجه به اینکه Poco C61 بر روی نسخه اندروید 14 Go اجرا می شود که سبک تر است و منابع کمتری نسبت به نسخه استاندارد اندروید مصرف می کند، کمی این کندی تعجب آور است.نکته دیگر این است که برخی از برنامه ها به دلیل “مشکل ناسازگاری” به سادگی از نصب روی تلفن خودداری می کنند.

نرم افزار

Poco C61 روی Android 14 Go Edition اجرا می‌شود، نسخه‌ای از اندروید 14 که منابع کمتری مصرف می‌کند و برای گوشی‌های هوشمند پایه طراحی شده است. جالب اینجاست که رابط کاربری Android Go موجود در C61 منحصر به فرد است و ترکیبی از اندروید و MIUI را ارائه می دهد.علیرغم جذابیت تمیزتر، برخی از برنامه های از پیش نصب شده مانند Spotify، LinkedIn، Facebook Lite، Netflix و PhonePe را می توان به راحتی حذف نصب کرد. تعداد برنامه های از پیش نصب شده به طرز شگفت آوری کمتر از گوشی های پرچمدار شیائومی است.

دوربین

Poco C61 دارای دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و سنسور هوش مصنوعی ثانویه است. در جلو، یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قرار گرفته است.در مورد عکس های نور روز، این گوشی عکس های مناسبی با جزئیات و وضوح کافی می گیرد. با این حال، دوربین گاهی اوقات تمایل به نوردهی بیش از حد عکس ها دارد و نور و ظاهر کلی را خراب می کند.زمان ثبت عکس یا شاتر دوربین کمی کند است که باعث میشود نتوان از سوژه های درحال حرکت و زنده عکس مناسب تهیه کرد.اما این یک گوشی ارزان قیمت با یک دوربین ساده 8 مگاپیکسلی است پس نباید انتظار دوربین بالارده ها را از آن داشت.سنسور ثانویه هوش مصنوعی فقط روی کاغذ خوب است و هیچ کاربرد عملی ندارد.این دوربین حالت شب یا Night Mod ندارد پس عکس گرفتن در نور کم و شب با تاری زیاد و از بین رفت جزئیات همراه است.دوربین اصلی قابلیت ضبط ویدیوهایی تا 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد.

باتری و شارژ Poco C61

Poco C61 یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 10 واتی دارد. به لطف رزولوشن 720p و باتری عظیم، گوشی به راحتی با استفاده معمولی، از جمله پیمایش در برنامه های رسانه های اجتماعی، تماشای ویدیو در یوتیوب و عکس گرفتن، یک روز دوام می آورد.با این حال، شارژ گوشی با شارژر 10 واتی موجود در جعبه می تواند بسیار طول بکشد. شارژ کامل دستگاه با استفاده از شارژر موجود در جعبه حدود 2 ساعت طول می کشد.شیائومی باید حداقل در سال 2024 شارژرهای 18 واتی را بر روی تلفن های خود ارائه دهد، بدون توجه به قیمت، زیرا رقبایی مانند Realme C51 شارژ 33 واتی را با قیمت مشابه ارائه می دهند.

پوکو ارزش خرید دارد؟

Poco C61 با یک ماژول دوربین دایره ای بزرگ، برای اولین بار در بخش قیمت سعی در ارائه طراحی جذاب دارد.اگر استایل را به اصل ترجیح می دهید، پس Poco C61 قطعا گوشی مناسب شماست.Poco C61 صفحه نمایش بزرگ، عمر باتری طولانی مدت و دوربین های مناسبی را ارائه می دهد. با این حال، باید با چیپست ضعیف MediaTek Helio G36، وضوح 720p و شارژ آهسته 10 واتی کنار بیایید.