احتمال عرضه سامسونگ گلکسی S25 با چیپست اگزینوس!سامسونگ در تلاش برای بهبود بازدهی است

اگزینوس یا اسنپ دراگون؟مسئله این است!

بر اساس گزارش خبری کره جنوبی که در تضاد با ادعاهایی مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد به طور انحصاری از پردازنده موبایل نسل بعدی اسنپدراگون کوالکام برای گوشی های هوشمند پرچمدار آینده خود استفاده کند، سری Galaxy S25 سامسونگ می تواند به چیپست Exynos 2500 مجهز شود. طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال کار بر روی بهبود عملکرد چیپست خود است و تنها چند ماه تا معرفی جانشین‌های مدل‌های گلکسی S24 امسال باقی مانده است. سامسونگ همچنین روی تراشه جدید اگزینوس کار می‌کند تا سری گلکسی واچ 7 آینده خود را با استفاده از آن تجهیز کند.

بر اساس گزارش ZDNet Korea (به زبان کره ای)، سامسونگ “تلاش همه جانبه” را انجام می دهد تا چیپست خود را برای سری گلکسی S25 سامسونگ به عنوان بخشی از پروژه ای به نام “Solomon” توسعه دهد که این شرکت را ملزم به بهبود بازده پردازنده نسل بعدی Exynos 2500 که طبق گزارش ها در چند ماه گذشته پایین مانده است،میکند.

این نشریه با استناد به منابع صنعتی، بیان می‌کند که بازدهی Exynos 2500 تا سه ماهه دوم 2024 زیر 20 درصد باقی مانده است و این رقم در سه ماهه قبل تک رقمی بوده است. بر اساس این گزارش، سامسونگ برای شروع تولید انبوه تراشه Exynos 2500 خود، باید بازدهی را تا 60 درصد (یا بالاتر) تا سپتامبر یا اکتبر افزایش دهد.

Exynos 2500 تنها تراشه پیشرفته ای نیست که توسط شرکت فناوری کره جنوبی ساخته شده است. بر اساس این گزارش، نسل بعدی تراشه Exynos W1000 به عنوان بخشی از پروژه “Sapphire” سامسونگ در حال توسعه است و انتظار می رود که به عنوان جانشین Exynos W930 دو هسته ای که مدل گلکسی واچ 6 را تامین می کند، وارد شود. اوایل ماه جاری، مینگ چی کو، تحلیلگر بازار اوراق بهادار بین المللی TF، پیش بینی کرد که سامسونگ به دلیل بازده پایین Exynos 2500، همه مدل های گوشی های هوشمند سری گلکسی اس 25 را به چیپست اسنپدراگون مجهز می کند.

اگر سامسونگ نتواند بازدهی تراشه اگزینوس خود را بهبود ببخشید،احتمالا چاره ای جز استفاده از پردازنده اسنپ دراگون نخواهد داشت.اگرچه مشتریان سامسونگ بیشتر طرفدار این تراشه قدرتمند ساخت کوالکام هستند.

تراشه اگزینوس سامسونگ،یک مشکل عمده دارد و آن گرمای بیش از اندازه است.سامسونگ برای ارتقا و بهبود کیفیت تلفن های هوشمند خود باید این مشکل را برطرف کند.

امسال، مدل‌های استاندارد گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس با چیپست اگزینوس 2400 (به استثنای کانادا، چین، هنگ کنگ، ژاپن، ماکائو، تایوان و ایالات متحده آمریکا) وارد شدند در حالی که گلکسی اس 24 اولترا دارای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 است.